Около 20 000 „зелени билета” продадени в първия ден на кампанията

Около 20 000 „зелени билета” продадени в първия ден на кампанията

Около 20 000 „зелени билета” продадени в първия ден на кампанията

Вчера, в първия ден от въвеждането на зелените билети като мярка срещу замърсяването на въздуха в София, са продадени между 18 и 20 хил. билета.

Това отчете пред bTV столичният зам.-кмет по транспорта Евгени Крусев. По думите му зелените билети не са свършили, каквито сигнали имаше.

„Възможно е на отделни шофьори в градския транспорт те да са свършвали, но са били зареждани в хода на деня”, каза Крусев и добави, че са отпечатани 100 хил. зелени билета.

„Още след първия призив на Общината да се ползва градският транспорт средно дневно са продадени около 4000 – 5000 еднократни билети за пътуване в повече. За зелените билети ни трябва още малко време, за да направим съответните разчети и сравнения”, посочи той.

Крусев смята, че в тези случаи увеличението на пътниците в градския транспорт ще е безспорно.

„Решението за въвеждане на зелен билет вчера беше взето заради съответните анализи за предходни дни и прогноза за следващи дни”, отбеляза зам.-кметът.

Прогнозите се правят след анализ на данните от сензорите на Министерството на околната среда и водите, които следят ежечасно обстановката. Отделно Столичната община има разработена система и с БАН, която прогнозира на база климатичните прогнози. Когато се съпоставят тези две прогнози, се взема съответното решение за активиране на отделните мерки.

За една от мерките, предвидени от Общината – ограничаване навлизането на превозни средства в централната градска част, Крусев изтъкна, че в краткосрочен план е предвидено обособяването на буферни паркинги в периферията на столицата до главни пътни артерии.

„По-устойчивата мярка е изграждането на буферните паркинги покрай метростанциите – навсякъде в крайните станции, където това е възможно, се изграждат буферни паркинги”, каза Крусев.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ