Преживявания пред материални подаръци за Св. Валентин
Потребителите все повече предпочитат да заплащат за преживявания пред материални вещи като подарък за любимия човек за Св. Валентин, сочи новото издание на ежегодното проучване Mastercard Love Index. Според изследването, в периода около Деня на влюбените разплащанията, свързани с изживяване на емоционални моменти, се повишават с 6% от 2015 г., а броят трансакции с тази цел е нараснал с над 17% за същия период.
Годишното проучване Mastercard Love Index, което представя данни от анализ на разплащателните трансакции с кредитни, дебитни и предплатени карти за последните три периода на Св. Валентин (11–14 февруари 2015–2017), разкрива, че най-сигурният път към сърцето на любимия човек минава през стомаха – вечеря навън е най-популярният подарък за празника с 40% дял от разходите на влюбените и 75% дял от всички трансакции за периода през 2017 г.
Желанието да зарадваш партньора с незабравимо пътуване (със самолет или влак) също отбелязва значителен ръст – броят на трансакциите с тази цел се е увеличил с 23% през 2017 г., което представлява 22% от общите разходи през най-романтичното време на годината. Престой в хотел остава фаворит сред предпочитанията с дял от 27% от разходите.
Данните доказват развитието на „икономика на преживяванията“, която се движи от стремежа към щастие чрез създаването на емоционални моменти, а не през закупуването на материални подаръци.
Средствата, похарчени доскоро традиционни за Св. Валентин подаръци като цветя се понижава с 3%, въпреки че броят трансакции се е увеличил с 14%, което показва, че когато става въпрос за символите на романтиката, дори едно цвете може да означава много повече от голям букет. Подобна е ситуацията и при бижутата – похарчените средства намаляват с 9%, но трансакциите се увеличават с 10% спрямо 2015 г.
Изследването, което анализира поведението при пазаруване в над 200 територии по света, посочва и бъдещите тенденции при покупките за Св. Валентин.
Планираме ли внимателно или сме по-скоро спонтанни, когато става въпрос за любимия човек? Данните показват, че хората вече не оставят закупуването на подарък или изненада за последния момент, като по-голямата част (30%) от покупките за Св. Валентин се извършват на 11 февруари (48,8 милиона трансакции в световен мащаб през последните три години). Малко над една четвърт (27%) от всички трансакции между 11 и 14 февруари са направени навръх самия Ден на влюбените.
Тенденцията за онлайн пазаруване продължава с огромно увеличение от 136% в броя на електронните трансакции от Св. Валентин 2015 до Св. Валентин 2017.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Българската православна църква представя мобилно приложение
България |Дронове бяха забелязани над база на НАТО в Белгия
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |В сезона на туршиите купуваме по-скъпо зеле и карфиол
България |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Технологии |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |Шефът на Razеr: Подгответе се изкуственият интелект да промени всичко в гейминг индустрията
Технологии |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.