Проучване: bTV с най-професионалното и безпристрастно отразяване на изборите

Проучване: bTV с най-професионалното и безпристрастно отразяване на изборите

bTV отново е оценена като най-безпристрастният източник на информация в деня на предсрочните парламентарни избори на 11 юли, сочат данните от национално представително проучване на „Маркет линкс“*, проведено непосредствено след изборния ден. Според резултатите, над 35% от респондентите посочват bTV като телевизията, която е най-безпристрастна и равноотдалечена от политическите партии и служебната власт, както и с най-професионално отразяване на вота. Най-висока оценка по този показател медията получава от младите на възраст 18-24 г. – от 44,5% от тях.

Най-много зрители, 35,2% от анкетираните, са открили най-точната доза присъствие на политици в новините и актуалните предавания на bTV, за да се информират адекватно по време на предизборната кампания. Това потвърждават близо 50% от младите (18-24 г.)

Близо 35,5% от анкетираните зрители ще изберат отново bTV, за да проследят кампанията за президентските избори през есента.

Тенденцията, очертана от актуалното проучване на „Маркет линкс“, потвърждава изводите от независими изследвания на агенциите **IPSOS и ***„Ноема“, проведени през май 2021 година, в разгара на напрегнатата политическа обстановка след редовните парламентарни избори. Най-много зрители, съответно 34,8% и 34,9% от анкетираните в проучванията на IPSOS и Ноема, най-често избират да гледат bTV. Телевизията е и първият канал, на който са се спрели най-много зрители – съответно 42,7% (IPSOS) и 37,2% („Ноема“) от респондентите в проучванията.

Високата оценка на публиката за отразяването на вота в каналите на bTV е видима и от нарастващия интерес към информацията в сайта btvnovinite.bg и социалните платформи на bTV Новините в изборния ден и непосредствено след него. На 11 и 12 юли новинарският сайт на медията отчита над 1,5 милиона посещения, с близо 160% повече спрямо предходната седмица. Видеогледанията на btvnovinite.bg на 11 и 12 юли нарастват със 175%, до над 116 000 спрямо седмица по-рано, посочват от телевизията като се позовават на данни от Google Analytics.

///////

*По данни от експресно проучване на „Маркет линкс“ сред 518  души на възраст 18-54, проведено на 14 юли 2021 г.

**По данни от национално представително проучване на IPSOS, проведено през май 2021 г. сред 1038 респонденти на възраст 18 – 54 г.

***По данни от национално представително проучване на „Ноема“, проведено през май 2021 г. сред 1038 респонденти на възраст 18 – 54 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол, за да наложи санкции
На днешната дата, 14 септември. Кръстовден
Археолози се борят да спасят артефакти от Газа, застрашени от израелски атаки
5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Джо Байдън изпитва проблеми с набирането на средства за президентската си библиотека
Аржентина заплаши с мерки срещу добива на петрол на Фолклeндските острови от израелска компания
Как да се откроите в препълнените пощенски кутии на клиента?
ИПИ: 10% от зрелостниците с резултат под "среден 3" на матурата по български и литература