Великобритания забранява рекламите на нездравословна храна

Великобритания забранява рекламите на нездравословна храна

Британското правителство потвърди, че забранява рекламите нездравословна храна, да се показват по телевизията преди 21:00 часа, предаде Гардиън.

Освен това ще има и регулации на онлайн рекламата на този тип храна. Тя ще включва съдържание, което се показва в социални мрежи като Facebook или от платформите за онлайн реклама на Google.

Мерките ще влязат в  сила в края на 2022 г. Новите правила целят да променят сегашната тенденция, при която всяко трето дете напуска основното училище с наднормено тегло или затлъстяване.

В забраната  ще влязат продукти, които имат високо съдържание на мазнини, сол или захар. Тя обаче няма да важи за малки и средни компании, които имат по-малко от 250 души персонал. Освен това  ще има и други изключения – някои храни като мед, авокадо и мармайт – които също имат високо съдържание на захар, сол или мазнини, ще могат да бъдат рекламирани.

„Твърдо решени сме да подобрим здравето на нашите деца и да решим проблема със затлъстяването“, коментира Джо Чърчил, министър на общественото здраве в страната.

„Рекламите и съдържанието, което младите виждат се  отразява пряко на изборите, които правят. Затова трябва задължително да осигурим защита от нездравословни реклами“, коментира още той.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
5 алтернативи на триенето на приятел във Facebook
Немски съд не разреши да се разкрие колко струва пикник на Меркел и Буш
8-и банково-финансов форум: Какви са рисковете от влизането в еврозоната и подготвени ли сме за тях?
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес
Желязков: Имаме месец да решим как да подходим към „Лукойл Нефтохим“ след американските санкции
Анализ показва, че 82% от книгите за лечение с билки в Amazon вероятно са написани от AI
Как Европа може да използва замразените руски активи, за да помогне на Украйна?