Започва претоварването на кораба Vera Su
Точно един месец след инцидента, при който Vera Su заседна в плитчините до местността "Яйлата", трябва да започне акция по разтоварването на около 3000 тона азотен тор, който той превозва. Работата ще бъде в 24-часов режим, за да се използват максимално дните с хубаво време.
Платформата, на която са инсталирани уредите за разтоварването на заседналия край Камен бряг кораб, вече е на метри от товарния кораб. Тя е снабдена с помпа за източването на втечнения азотен тор и хидравлика за отварянето на капаците на хамбара, предава БНР.
Министърът на околната среда и водите Асен Личев вече е възложил изготвянето на техническо задание за оценка на въздействието върху акваторията на Черно море в района на защитена местност "Яйлата" от страна на авариралия кораб. Пробите, които се вземат от водата, продължават да показват завишени стойности на азот.
"Замърсяването към момента не е много голямо. Ако приемем, че е в тази степен, в която е сега, морето поема замърсителя и го подлага на самопречистване. Замърсителят е вещество, което естествено се среща във водата. Карбамидът е неконсервативен замърсител, тук просто концентрацията е голяма. Трябва да се стремим да го отнемем в сухата му или вече течна форма, без да попада във водата", коментира в ефира на bTV изследователят и хидробиолог доц. д-р Любомир Кендеров.
По думите му към момента ситуацията не е толкова опасна, колкото ако големи количества карбамид попаднат във водата рязко, вследствие на голяма пробойна или обръщане на кораба. Според доц. д-р Кендеров ако това се случи, ще представлява потенциална опасност за морските екосистеми. "Бързо ще се превърне в амоняк или амонячен йон, който ще действа отровно върху морските организми", предупреди хидробиологът.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.