Здравето на близките - най-важно за пълноценен живот
Здравето на най-близките хора е най-важното, което българинът поставя на първо място в светоусещането си за пълноценен живот. Това сочат резултати от първия по рода си за страната ИНДЕКС за пълноценен живот, създаден от Лидл България с помощта на Прогрес Консулт.
Той дава отговор на въпроса кои са десетте най-важни фактора за пълноценен живот на българина, както и доколко качеството му на живот отговаря на неговите очаквания. Колкото по-висока е стойността на Индекса, толкова по-близки са реално постигнатите до желаните резултати. Ниската стойност от своя страна означава точно обратното – тя говори за разминаване между очаквания и реалност. Под номер 1 в Топ 10 на факторите, съставящи картината на пълноценния живот за българина, както вече споменахме, е здравето на близките му. Веднага след това е собственото здраве, следвани от: да има добро семейство, здрав сън, липса на стре“.
Пълноценното общуване с децата българинът поставя на седмо място по важност, като веднага след него е факторът „да имам деца“. Любопитно е, че едва след всички тези показатели участниците в проучването поставят парите – на осмо и девето място се подреждат финансовата обезпеченост и независимост. „Да се храня пълноценно“ също е сред десетте най-важни фактора за пълноценен живот.
Изчисленият Индекс за пълноценен живот дава ясна картина доколко качеството на живот на българина отговаря на неговите очаквания. Той се изчислява въз основа на 82 показателя, разделени в 7 категории – здраве, рекреация, отношения, пари, професия, образование и цели.
Към началото на 2017 година Индексът приема стойност 0.7490, при теоретичен максимум „1“, което е една много добра основа.
“Проучването разби доста митове за българина”, заяви Росен Кутелов, управител на маркетингова агенция Прогрес Консулт, направила проучването. „В представите си за пълноценен живот той в никакъв случай не е себичен, а точно обратното – изтъкан е от мисълта за другите. Друг положителен извод е, че българинът е възприел и се опитва да продължава ценностите на поколенията. Пример за това е огромното значение, което придава на това да осигури добро образование на децата си“, споделя той.
Създаването на Индекса следва един от основните корпоративни принципи на Лидл - да осигурява добавена стойност на клиентите си, както с продуктите, които предлага, така и с инициативите, които организира и подкрепя. "Решихме обаче сериозно да надградим усилията си в тази посока и да разберем какво всъщност е важно за хората, за да водят един по-качествен и по-пълноценен начин на живот. Затова стигнахме до идеята за това проучване. Радваме се, че не само го направихме, но и че изчислихме за първи път индекса на пълноценен живот на българина. Наред с надграждане на вече съществуващи наши инициативи, стъпвайки на резултатите, планираме да стартираме няколко нови големи инициативи, които вярваме, че ще допринесат хората да водят по-пълноценен начин на живот“, коментира Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор на Лидл България.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.