Администрацията спира комуникацията на хартия
До края на 2018 г. ще бъде прекратена практиката администрацията да си общува на хартия. Това обяви вицепремиерът Томислав Дончев по време на днешния парламентарен контрол.
Той уточни, че електронното управление не е да се направи електронен аналог на хартиените процеси.
"Да имаш електронно управление означава да имаш цялостна архитектура - логика на електронното управление", заяви Томислав Дончев, цитиран от БТА.
Той заяви, че електронното управление не представлява набор от електронни услуги, а трябва да се осигури възможност регистрите в държавните администрации да се свържат помежду си като алтернатива на предоставянето на хартиена справка.
Томислав Дончев обясни, че приоритет на правителството е да се прекрати практиката гражданите да носят документи в администрациите, защото тази информация е налична там. По думите му това не означавало администрациите да си кореспондират само по електронен път или да обменят информация по електронната поща.
Идеята била всяка информация да бъде вписана в регистър, който да е достъпен на държавните администрации. По този начин, когато гражданинът заяви дадена административна услуга, тя ще може да се провери по служебен път. Той обяви, че вече е започнала електронизация на услугите, за които вече има адекватни електронни регистри. Те обаче все още не били много.
Томислав Дончев информира, че за да се улесни достъпът на гражданите до администрацията, в скоро време предстои над 100 закона да бъдат променени.
Вицепремиерът допълни, че за да бъде ускорен процесът по въвеждане на електронно управление, всички доставки на софтуер се контролират, защото се следва цялостна концепция, за да може този софтуер да стане част от това управление.
По настояване на депутатите от левицата на 22 декември вицепремиерът ще отговори детайлно по въпроса за електронното управление.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.