Facebook предава на Конгреса данните за руски тролове по изборите в САЩ

Facebook предава на Конгреса данните за руски тролове по изборите в САЩ

Facebook ще предаде днес на американския Конгрес копия на 3000 реклами с политически характер, публикувани в социалната мрежа от руски потребители в периода около президентските избори в САЩ миналата година, съобщи Ройтерс.

Миналия месец Марк Зукърбърг заяви, че компанията ще предостави тези копия на комисията в Конгреса, разследваща подозренията за руска намеса в избирателната кампания.

Facebook вече предаде данни за тези реклами, купени чрез десетки руски банкови сметки, на специалния прокурор Робърт Мълър, който оглавява независимото разследване на руската намеса в американските избори.

Москва отрича намесата в кампанията, която донесе победата на Доналд Тръмп.

Facebook уточни, че копията на рекламните публикации, както и метаданните, като например начина по-който са били таргетирани и отделните им цени, ще бъдат предадени на комисията по разузнаване в Сената и в Камарата на представителите, както и на правната комисия в сената.

Компанията обяви миналия месец, че политическите публикации, свързани с Русия, са стрували общо 100 000 долара. Те са били фокусирани най-вече върху полемиките по теми като имиграцията, расовите въпроси и правата на гей хората.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Норвегия ще взривява собствени мостове в случай на военен конфликт
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията