Общо на 11 плажа чадърите и шезлонгите ще са безплатни това лято

Общо на 11 плажа чадърите и шезлонгите ще са безплатни това лято

На седем плажа, дадени на концесия, чадърите и шезлонгите ще са безплатни за летен сезон 2021 г. На други 50 плажа единичната цена на чадър и шезлонг ще е в диапазона от 1 до 5 лева с ДДС. Концесионерите на 48 места са намалили цените за чадър и шезлонг с 50 и повече процента. Това показаха проверките на министерството на туризма, направени през юни на 125 охраняеми и 6 неохраняеми морски плажове. 

На четири плажа, отдадени под наем, чадърите и шезлонгите ще са безплатни за сезона. На 23 плажа, от заявилите наематели, единичната цена на чадър и шезлонг ще е в диапазона от 1 до 5 лева с ДДС, а на други 22 плажа наемателите са заявили намаляване на цените на чадър и шезлонг с 50 и повече процента. 

Проверките са показали, че има плажове, които са намалили цените на плажните принадлежности спрямо максималните, определени в съответния договор за наем или концесия, с цел да облекчат българските и чуждестранните туристи. 

На четири места е установено, че не се предоставят изобщо чадъри и шезлонги и съответно предложението за намаление е неприложимо. 

Към настоящия момент са изготвени 19 споразумения с наематели и 48 споразумения с концесионери, уточняват от министерството на туризма. На някои от морските плажове се предлагат зони с безплатни плажни принадлежности, но те не влизат в статистиката.

Междувременно, министерството на туризма започва национална кампания съвместно с българските общини "Преоткрий България". Тя е насочена основно към промотиране на най-привлекателните и атрактивни туристически обекти на територията на участващите общини, с цел насърчаване на вътрешния туризъм, който дори и в условията на пандемия предлага множество разнообразни, интересни и вълнуващи възможности.

Инициативата започва в началото на активния летен сезон, провежда се на територията на цялата страна и е с продължителност от четири до шест месеца. Над 70 български общини безвъзмездно са предоставили рекламни съоръжения и снимков материал, който представя най-интересните и значими обекти на тяхната територия. Акцентът тази година е насочен не само към морските обекти, но и към тези, разположени в общините във вътрешността на страната. 

Съвместната кампания се фокусира и върху богатото историческо и етнографско наследство, уникалните природни феномени и прекрасните кътчета, с които страната ни може да се похвали както пред българските граждани, така и пред чуждестранните гости. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ