Общо на 11 плажа чадърите и шезлонгите ще са безплатни това лято

Общо на 11 плажа чадърите и шезлонгите ще са безплатни това лято

На седем плажа, дадени на концесия, чадърите и шезлонгите ще са безплатни за летен сезон 2021 г. На други 50 плажа единичната цена на чадър и шезлонг ще е в диапазона от 1 до 5 лева с ДДС. Концесионерите на 48 места са намалили цените за чадър и шезлонг с 50 и повече процента. Това показаха проверките на министерството на туризма, направени през юни на 125 охраняеми и 6 неохраняеми морски плажове. 

На четири плажа, отдадени под наем, чадърите и шезлонгите ще са безплатни за сезона. На 23 плажа, от заявилите наематели, единичната цена на чадър и шезлонг ще е в диапазона от 1 до 5 лева с ДДС, а на други 22 плажа наемателите са заявили намаляване на цените на чадър и шезлонг с 50 и повече процента. 

Проверките са показали, че има плажове, които са намалили цените на плажните принадлежности спрямо максималните, определени в съответния договор за наем или концесия, с цел да облекчат българските и чуждестранните туристи. 

На четири места е установено, че не се предоставят изобщо чадъри и шезлонги и съответно предложението за намаление е неприложимо. 

Към настоящия момент са изготвени 19 споразумения с наематели и 48 споразумения с концесионери, уточняват от министерството на туризма. На някои от морските плажове се предлагат зони с безплатни плажни принадлежности, но те не влизат в статистиката.

Междувременно, министерството на туризма започва национална кампания съвместно с българските общини "Преоткрий България". Тя е насочена основно към промотиране на най-привлекателните и атрактивни туристически обекти на територията на участващите общини, с цел насърчаване на вътрешния туризъм, който дори и в условията на пандемия предлага множество разнообразни, интересни и вълнуващи възможности.

Инициативата започва в началото на активния летен сезон, провежда се на територията на цялата страна и е с продължителност от четири до шест месеца. Над 70 български общини безвъзмездно са предоставили рекламни съоръжения и снимков материал, който представя най-интересните и значими обекти на тяхната територия. Акцентът тази година е насочен не само към морските обекти, но и към тези, разположени в общините във вътрешността на страната. 

Съвместната кампания се фокусира и върху богатото историческо и етнографско наследство, уникалните природни феномени и прекрасните кътчета, с които страната ни може да се похвали както пред българските граждани, така и пред чуждестранните гости. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Бъсеску: Днешният вот противопоставя два диаметрално различни политически курса – „промосковски“ срещу „проатлантически“