Руски агенти са създали 129 събития във Facebook за президентските избори в САЩ
Руски агенти са създали 129 събития в социалната мрежа Facebook по време на предизборната кампания в САЩ през 2016 г., предаде агенция Ройтерс.
Това стана ясно от официалните показания на компанията пред американския Конгрес, които хвърлиха повече светлина върху предполагаемата руска кампания за дезинформация, насочена срещу американски гласоподаватели.
В писменото изявление на Facebook се посочва, че тези събития са били видени от 338 300 различни акаунта и че 62 500 души са отбелязали, че ще присъстват. От компанията заявиха, че нямат информация за това колко от тези събития са се състояли.
Появилите се по-късно копия на страниците на събитията показват, че сред тях е имало политически събирания по силно наболели и предизвикващи разногласие теми, като въпроса за имиграцията. Русия отрича обвиненията на американските разузнавателни служби за намеса в демократичния процес в страната.
От Facebook заявиха, че определят случаите на „припокриване“ между онлайн маркетинга, извършен от руските агенти през 2016 г.. и посланията от предизборната кампания на Доналд Тръмп, като „незначителни“. Компанията подчерта, че не е в състояние нито да потвърди или да опровергае твърденията за съглашателство между двете страни.
Президентът Тръмп многократно отрече обвиненията в тайно споразумение и определи специалното разследване за руска намеса като „лов на вещици“.
По-рано от социалната мрежа заявиха, че около 126 млн. американци може да са видели руски политически съобщения в Facebook през последните две години и че 16 млн. може да са станали жертва на манипулация в Instagram.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.