Руските тролове „облъчили“ 10 млн. американци по изборите в САЩ
Около 10 млн. американци са прочели във Facebook политическите рекламни публикации, платени от Русия, през месеците на президентските избори в САЩ през 2016 г., обяви социалната мрежа, цитирана от Ройтерс.
Facebook използва инструменти за математическо моделиране за да оцени броя на хората, които са видели най-малко едно от 3000-те съобщения на руски тролове.
Компанията отбеляза, че 44% от публикациите са пуснати преди изборите през ноември, останалите 56% - след това. Целта на съобщенията била да разшири разпространението на спорни послания по теми като имиграцията, расизма и правата на гей хората.
Facebook се включи в разследването на двете камари на Конгреса и на специалния прокурор Робърт Мълър за руската намеса в американските избори.
Президентът Доналд Тръмп от своя страна обвини мрежата, че е била враждебна към него.
Едва миналия месец компанията разкри, че от десетки акаунти, базирани в Русия, са купени рекламни площи в социалната мрежа и са използвани в американската кампания. Заради това Facebook бе критикувана, че не е реагирала навреме, за да предотврати манипулацията на изборите. Групата на Марк Зукърбърг отвърна, че ще предприеме поредица мерки, за да не се повтори това.
Facebook съобщи днес, че ще наеме около 1000 служители допълнително, за да проверяват дали рекламите отговарят на условията за използване на социалната мрежа.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.