Microsoft сред най-щедрите дарители в кампанията на Байдън
Технологичната корпорация Microsoft, която спечели доходоносен правителствен договор на стойност 10 млрд. долара от администрацията на Тръмп, се очертава като значим играч в кампанията на Джо Байдън.
Базираната във Вашингтон софтуерна компания е четвъртият най-голям партньор на кандидат-президентската комисия на кандидата на Демократическата партия Джо Байдън според данни на уебсайта OpenSecrets, който проследява парите в политиката и финансовите записи на кампанията, цитирани от „Ройтерс“.
Президентът на Microsoft Брад Смит е бил домакин за набиране на средства за демократа миналата година в Медина, Вашингтон. Той е събрал над 25 хил. долара за кампанията и е имал публична роля по време на Демократическата национална конвенция. Главният технологичен директор Кевин Скот и съпругата му са допринесли с други над 50 хил. долара, дарители са и членът на Борда на директорите на Microsoft и съосновател на LinkedIn, Рийд Хофман, и съпругата му, която е внесла над половин милион долара във фонда за победа на Байдън.
По време на първичните избори висшите ръководители на компанията са дарили повече, отколкото който и да е друг технологичен гигант.
„Microsoft играе политически игри много по-дълго от всяка друга голяма технологична компания... Знае как да го прави и от двете страни на острова“, смята Макс Моран, изследовател в Центъра за икономически и политически изследвания.
Говорителка на Microsoft заяви, че фирмата има история на взаимодействие с администрациите по въпроси, имащи значение за бизнеса. „Нашият подход е последователен: партнираме си където можем и стоим настрана където трябва“, каза тя.
Компанията се измъкна от нарастващите критики от страна на законодателите във Вашингтон и разследванията на регулаторните агенции, които завършиха с едно от най-големите монополни дела срещу Google от страна на Министерството на правосъдието.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.