Авиокомпанията с най-страхотния маркетинг

Авиокомпанията с най-страхотния маркетинг

Хората понякога не харесват авиокомпаниите и пътуванията със самолети, но един канадски авиопревозвач успява години наред да грабне сърцата и да опровергае всяко негативно мнение. Прави го чрез страхотен маркетинг. Това е WestJet, разказва сп.Inc. 

Компанията представя от 2012 г. насам трогателни видеоклипове на "коледни чудеса", които тя е организирала за пътниците си и други хора. Всичко започва с "Christmas Miracle" - флашмоб. През 2013 г. с друг флашмоб - група пасажери очакват да се приземи самолетът им и Дядо Коледа, облечен в синьо - цвета на WestJet, ги пита какво искат да получат като подарък за Коледа. След няколко часа те пристигат, а служителите на авиокомпанията ги очакват на летището с всичко, което са си пожелали - те са го купили междувременно. Всички тези усмивки и щастие са отразени в трогателно видео, което стана "вирусно" споделян хит. 

На следващата 2013 г. компанията организира същия жест, само че този път в Доминиканската република. Още подаръци! 

През 2015 г. тя отново събра внимание с видео, този път служителите й и Дядо Коледа в синьо направиха 12 000 малки добрини в цяла Канада. 

Разбира се, има бизнес причина за създаването на всички тези интересни видеа - тя е брандинг и потребителска лоялност. Както и статии като тази, които четете в момента. Колко мета, нали? 

Всичко това ни води до тазгодишното видео на компанията. Може би сте чували, а може би не - имаше тежки пожари в Канада тази година и над 100 000 души се наложи да напуснат Форт МакМъри, Алберта. Една трета от домовете там бяха унищожени. Нямаше жертви, за щастие, но градът беше разрушен. 

От WestJet свързаха коледното си видео с това - организираха голямо парти за града, всеки там получи поне един безплатен самолетен билет от нея. От компанията спуснаха с парашути подаръци от небето. С тези хубави жестове от WestJet спечелиха симпатии отново.

Клиповете, отразяващи събитията, са доста дълги за излъчване по телевизията - по 5 минути. Те се разпространяват от YouTube.

Вижте!

2012.

 

 

2013.

 

 

2014.

 

 

2015.

 

 

2016.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ