Колко пари печелят българските футболни отбори

Колко пари печелят българските футболни отбори

Често чуваме собствениците на българските клубове да се оплакват, че в България от футбол пари не се правят. Но имате ли представа в какъв размер са приходите на отборите в Първа лига за един сезон?

На този въпрос отговор дава годишният доклад на УЕФА за финансовата година на отборите в европейските футболни първенства.

Според него българската Първа лига е на 28-о място от 54-те лиги в Европа по приходи. Общо 14-те отбора в елита са заработили 41 милиона евро или средно по около 2,9 милиона евро.

А откъде идват те? Най-голямата част, 42%, идва по програмите за подпомагане на UEFA. 29% са от спонсорски договори, 7% от продажба на билети и абонаментни карти, 6% от телевизионни права и 17% са в раздела "други".

Първа лига е и сред първенствата, в които има увеличение на приходите между 2015 и 2016, което е в рамките на 5%.

Проблемът за българските отбори и до голяма степен липсата на печалба, идва от факта, че огромна част от приходите (общо 73%) отиват в перо "заплати". През финансовата година 2016 разходите за заплати в българския елит са се увеличили с 35% спрямо предходната. В чиста стойност те са 29 милиона евро или средно по 2,1 милиона евро на отбор. Това поставя първенството ни сред тези, в които най-голяма част от приходите отиват за заплати на играчите.

Източник: gong.bg

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дигиталното евро може "да изяде обяда" на индустрията за разплащания
Украинските мъже на възраст между 18 и 22 години вече ще може да преминават свободно държавната граница
„Диамантеният крал“ и последен романтичен партньор на Жаклин Кенеди почина на 95 г.
Забраната за смарт устройства в клас влиза в сила от ноември
Германия предупреждава за предстоящ колапс в пивоварната индустрия на страната
Пантерата се завърна: Забелязаха я в село край Тутракан
Германската автомобилна индустрия е съкратила над 50 000 работни места за година
Най-опасните грешки на новите предприемачи в дигиталния маркетинг