Австралия променя закони, за да накара Google и Facebook да плащат за новини
Австралийското правителство ще направи промени в проектозакони, принуждаващи Google и Facebook да плащат за новини, за да се регламентира ясно, че издателите ще получават еднократна такса за излъчването на съдържанието им вместо такава при всеки клик върху техен материал.
Властите описаха промените в законодателството като „изяснения и технически изменения“ след провелите се през изминалия уикенд разговори на министри с главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг и Сундар Пичай, който оглавява Alphabet – компанията майка на Google, предаде „Асошиейтид прес“.
Консервативното правителство на Австралия се надява да приеме т.нар. Кодекс за сделките на новинарските медии преди края на настоящата парламентарна сесия на 25 февруари.
Опозиционната Лейбъристка партия се съгласи на среща с депутати във вторник, за да подкрепи закона, гарантирайки минаването му в Сената, където правителството няма мнозинство.
Google и Facebook, които имат дял от общо 81% от онлайн рекламата в Австралия, осъдиха законопроекта като неработещ. Целта на кодекса е да премахне доминиращите позиции на дигиталните гиганти.
От най-голямата търсачка в света вече заплашиха да се изтеглят от пазара в страната, ако кодексът бъде въведен, докато социалната мрежа на Зукърбърг съобщи, че може да блокира опцията на гражданите да споделят новини, ако платформата бъде принудена да си плаща за тях.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |10 признака, че сте в капана на токсична връзка - Част 1
Маркетинг |Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich
Маркетинг |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Символиката в роклята на Меган Маркъл
Общество | Advertorial |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.