Австралия ще таксува Google и Facebook за публикациите от местни медии

Австралия ще таксува Google и Facebook за публикациите от местни медии

Австралия ще задължи Google и Facebook да заплащат такси на местни медии, чието съдържание излъчват в платформите си, в опит да бъдат неутрализирани загубите от реклама заради пандемията от COVID-19, предаде „Асошиейтид Прес“.

Правителството съобщи, че през месец юли Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите (ACCC) ще публикува първия кодекс, задължаващ изплащане на компенсации на медиите, като технологичните гиганти също участват в преговорите за изготвянето на документа, а крайният срок за финалния му вариант е месец ноември.

Според Джош Фрайдънбърг, разпоредител на държавната хазна, Австралия ще успее да се справи с нещо, в което други държави, включително Испания и Франция, са се провалили – получаването на средства от двете платформи. „Разбираме предизвикателството, пред което се изправяме... Готови сме за тази битка“, заяви той.

От местното подразделение на Facebook не скриха разочарованието си от решението на властите. „COVID-19 повлия на всеки бизнес и всяка индустрия в страната, включително и на издателите, за които анонсирахме глобална инвестиция в момент, в който приходите от реклама намаляват“, коментира управляващият директор на компанията за Австралия, Уил Ийстън, визирайки заделените през месец март 100 млн. долара за подкрепа на медийни организации.

Председателят на ACCC, Род Симс, изключва възможността Google да затвори информационното си приложение в страната, вместо да плаща за съдържание – ход, който предприе в Испания. „Около 10% от резултатите от търсения са свързани с медийно съдържание. Това би повлияло сериозно на ползите от Google Search“ каза той.

Все още не е ясно каква сума ще изплащат корпорациите, Фрайдънбърг обаче потвърди, че ще става дума за милиони долари. Всяко неспазване на кодекса ще води до глоби и образуване на дела.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ