Гвинея обяви епидемия от ебола

Гвинея обяви епидемия от ебола

Най-малко трима са починали, а няколко други са диагностицирани с хеморагична треска, което накара Гвинея да обяви епидемия от ебола, предаде Bloomberg.

Четирима мъже и три жени са дали положителна проба за заразата, след като присъствали на погребението на медицинска сестра, починала от заразата.

Всички пациенти от град Нзерекоре в югоизточната част на страната са хоспитализирани, един от тях е в столицата Конакри. Сред симптомите, които са проявили, са повръщане и кървене.

Гвинея беше в епицентъра на епидемията от ебола в периода 2014-2016 година, убила над 11 хил. души в Западна Африка. Починалата в края на януари медицинска сестра бе идентифицирана като първия случай на заразен оттогава насам.

Изследователски екипи ще бъдат изпратени в засегнатите части на страната, докато властите в столицата работят за осигуряване на ваксини срещу ебола. Световната здравна организация е в контакт с производителя на препарат, за да гарантира, че необходимите дози се предоставят възможно най-бързо, предаде „Би Би Си“.

Ебола е остро заразна вирусна инфекция, която се предава при контакт с кръв или други телесни течности на заразен човек или животно. Болестта е с висока степен на смъртност и едва през 2019 беше създадена ваксина срещу нея.

Успоредно с това, Гвинея се бори и с COVID-19. Според университета „Джонс Хопкинс“ от началото на пандемията там са регистрирани близо 15 хил. заболели.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?