Инфлацията в САЩ задвижи бум на пазара на автомобили втора ръка
Недостигът на електронни чипове е причина за забавяне на производството на нови автомобили, така че онези, които продават старите си коли, сключват добри сделки, информира Франс прес. Някои дори успяват да ги продадат на същата цена, на която са ги купили, въпреки навъртените километри - инфлацията кара да скачат цените на автомобилите втора употреба в САЩ.
Потребителските цени в САЩ са скочили със 7% през 2021 г. - нещо невиждано от 40 години! Една от причините е поскъпването на колите и камионите втора употреба, чиито цени скачат още по-зашеметяващо (+37,3%).
Недостигът на чипове забавя производството на нови коли, така че хората се обръщат към употребяваните. В същото време компаниите за автомобили под наем, не успявайки да обновят парка си, вече не бързат да продават старите си коли, което поражда недостиг на оказионния пазар и кара цените да скачат още повече.
Предвид силното търсене, вече не е трудно човек да купи една и съща кола за 20 000 долара сега (спрямо 16 000 преди година) и лесно да я препродаде за 24 000 долара, изтъква Еди Маликов, управител на автокъщата Ей Ей Джи (AAG).
Голямото търсене на употребявани коли в САЩ се обяснява и с все по-голямата неохота при американците да ползват обществен транспорт заради нестихващата пандемия. Анализаторите изтъкват, че докато в Европа хората биха си купили скутер или мотоциклет, в САЩ се купуват коли заради огромните разстояния, които трябва да се изминават.
В същото време има и такива, които купуват стара кола, например за 21 000 долара, с надеждата да я препродадат с 1000 долара повече след две седмици. Това обаче не е така лесно в щата Вирджиния, тъй като там частните лица имат право да купят и препродадат най-много 5 автомобила годишно.
Според проучване на дружеството Кей Пи Ем Джи (KPMG) бумът на пазара за автомобили втора ръка вероятно ще бъде последван от срив, след като се възобновят доставките на чипове и други авточасти. Експертите предвиждат 30% спад спрямо сегашното равнище.
Компаниите обаче изглежда залагат бумът на оказионните коли да продължи, тъй като "Дженерал мотърс" (General Motors) обяви във вторник намерението си да лансира онлайн платформата "КарБраво" (CarBravo) за употребявани коли. Тя ще се конкурира с други онлайн концесионери като "Карвана" (Carvana) и "КарМакс" (CarMax).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.