Кипърското сирене халуми вече е защитена марка в ЕС

След рекордно дълга процедура, продължила почти 7 години, традиционното кипърско сирене халуми най-сетне получи европейска регистрация като продукт със „защитено наименование за произход”, съобщи официално правителството в Никозия. Освен икономическо значение събитието има и политически привкус на фона на нерешения Кипърски въпрос, предава БНР.
„Важен ден за нашата родина, в полза на всички кипърски производители, кипърски гърци и кипърски турци”. Така президентът на Кипър Никос Анастасиадис определи успешното приемане от държавите членки на регламента за регистрация на халуми със защитено наименование за произход.
Процесът на одобрение продължи необичайно дълго - Кипър подаде заявление за европейска идентичност на най-важния си традиционен продукт още през 2014 г., което бе публикувано в Официалния вестник на ЕС едва през юли 2015 г. Оттогава европейското досие на сиренето се превърна от икономически в политически въпрос и бе обвързано с решаването на кипърския конфликт.
Европейската регистрация за „халуми/хелим”, както се нарича от кипърските гърци и кипърските турци, се разпростира върху производителите от двете общности, въпреки продължаващото им разделение. С нея се гарантира, че сирене под това име може да се прави само на острова, при определени стандарти за неговия състав и технологичен процес.
С получения първи европейски патент за продукт в северните територии на Кипър се разрешава произведеният в тях хелим да се изнася законно за европейския пазар, като за целта миналата седмица бе променен и регламентът за търговия през „Зелената линия” между двете части на острова.
Халуми е вторият по значение износен продукт на Република Кипър, а хелим дава една трета от експорта на непризнатата Севернокипърска турска република.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Петролът поевтинява, докато пазарите оценяват ефектите от търговската война
Енергетика |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |Икономическият растеж на Китай надмина очакванията, но митата замъгляват перспективите
Икономика |Nissan ще намали производството на най-популярния си в САЩ джип
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.