Купувачите в САЩ предпочитат все по-скъпи модели автомобили

Купувачите в САЩ предпочитат все по-скъпи модели автомобили

Автомобилните продажби в САЩ отчитат спад от 9,7% за третото тримесечие на 2020 година, информира Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Секторът обаче наблюдава сигнали за известно подобрение - цените се вдигат, складовите запаси са ниски, а купувачите предпочитат по-скъпи модели. Това са добри новини за бранша, след като заводите бяха затворени преди пет месеца заради пандемията от коронавирус.

Спадът за тримесечието юли-септември все пак е значително по-малък от срива от 31% през второто тримесечие, когато търговските къщи бяха затворени и бяха необходими кредити с нулева лихва, за да привлекат клиенти. Продажбите през септември дори са се повишили с 4,8% спрямо същия месец на миналата година, което е първото месечно повишение от февруари. 

Според автомобилните компании намаляването на продажбите през третото тримесечие се дължи по-малките покупки от купувачи "на едро" като компании за коли под наем.

Автомобилостроителите съобщават, че клиентите предпочитат по-скъпи пикапи, за които избират множество екстри, а това вдига цените. Освен това складовите запаси са малки и отстъпките са по-ниски. Очаква се над 76% от продажбите на нови коли да са на пикапи и СУВ-ове, което ще бъде септемврийски рекорд. Според Дженерал мотърс (General Motors), чиито продажби са се свили с 9,9% спрямо третото тримесечие на миналата година, продажбите се увеличават всеки месец от юли.

Изследвания сочат, че клиентите купуват коли, за да избегнат обществения транспорт заради коронавируса. Някои домакинства освен това са сигурни в доходите си и използват парите от анулирани почивки и пропуснати посещения на ресторанти, за да купят нова кола, отбелязват експерти. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ