Подем на потребителските нагласи във Франция
Доверието на френските домакинства се подобри изненадващо през март до тримесечен връх, тъй като се засилиха очакванията на потребителите по отношение на перспективите за финансовото им състояние се засилиха, докато спестовните им намерения достигнаха рекордно високи нива. Индексът на потребителското доверие се повиши до 94 от 91 през февруари, показват данни от последното проучване на френската национална статистика INSEE, цитирани от БНР.
Това е най-високото ниво на индекса от 95-те пункта, достигнати през декември 2020 г., но въпреки това той остава под дългосрочната си средна стойност от 100 пункта.
Индексът, отразяващ мнението на домакинствата за бъдещото им финансово състояние, се повиши през март с 4 пункта до ниво от -4 пункта, което е над дългосрочната му средна стойност. В същото време индексът, измерващ оценката им за финансовото състояние през изминалите 12 месеца, нарасна с 1 пункт до -15 пункта, задържа над неговата осреднена стойност.
Домакинствата във Франция са по-малко песимистични и по отношение на осъществяване на големи покупки, като съответният индекс нарасна с 2 пункта до ниво от -15 пункта.
Индексът за текущия капацитет на спестявания стабилизира на февруарското ниво от 25 пункта, докато показателят за бъдещ капацитет за спестяване намалява на 9 от 11. В същото време индексът за намеренията за спестяване на френските през следващите 12 месеца се покачи рязко през март до рекордно висок ниво от 42 пункта спрямо 39 пункта през февруари.
Рязко подобрение се наблюдава в очакванията на домакинствата относно стандарта им на живот в бъдеще (ръст до -38 от -54 пункта месец по-рано), докато страховете от безработица намаляват (понижение на съответния индекс до 68 от 76 пункта).
Инфлационните очаквания на френските домакинства за следващите 12 месеца се увеличиха, като съответният индекс нарасна през март до -25 пункта от -30 пункта месец по-рано.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.