Растежът на американската икономика се забави значително

Растежът на американската икономика се забави значително

Американската икономика е нараснала с най-слабия темп от повече от година през третото тримесечие на фона на разпространението на COVID-19 и задълбочаващите се проблеми със световните доставки, предизвикващо недостиг на стоки, сред които автомобили, което най-много е намалило потребителските разходи, предаде Ройтерс.

Брутният вътрешен продукт (БВП) се е увеличил с 2,0% на годишна основа през последното тримесечие, съобщи министерството на търговията в предварителната си оценка за БВП. Това е най-бавният темп от второто тримесечие на 2020 година, когато икономиката понесе исторически спад в резултат на строгите ограничителни мерки за овладяване на първата вълна от коронавирус.

През второто тримесечие растежът беше 6,7%. Делта вариантът на коронавируса задълбочи недостига на работна ръка в производствения сектор, миннодобивната промишленост и пристанищата, а това наруши веригите за доставки.

Икономистите, анкетирани от Ройтерс, очакваха БВП да нарасне с 2,7% през последното тримесечие.

Високата инфлация, предизвикана от повсеместния недостиг на стоки и части и финансовите помощи от правителството за преодоляване на здравната криза са орязали растежа. Намаляващите фискални стимули и ураганът Айда, поразил производствените офшорни енергийни мощности в края на август, също оказаха натиск върху икономиката.

Потребителските разходи, които допринасят за над две трети от икономическата активност на САЩ, са нараснали с 1,6 на сто след увереното покачване от 12 процента през тримесечието от април до юни. За това са допринесли и по-малкото продажби на автомобили, но също и делта вариантът, който ограничи разходите за услуги като пътувания и хранене навън. Сега обаче има признаци за подем на активността в края на това изпълнено със сътресения тримесечие. Случаите на COVID-19 значително са намалели през последните седмици, а ваксинациите се умножават. Подобрението в сферата на общественото здраве е помогнало за засилване на потребителското доверие този месец.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ