Самолетите Boeing 737 MAX остават на земята. Няма дата за сваляне на забраната
Изпълняващият длъжността ръководител на Федералното управление на гражданската авиация (FAA) на САЩ Даниел Елуел заяви, че няма дата за връщането на Boeing 737 MAX в експлоатация след отказа на редица авиокомпании в света да използват самолета за полетите си, предадоха световните агенции.
Елуел направи това изявление преди откриването на международната конференция във Форт Уърт, щата Тексас, където експерти на управлението ще представят информация за сертифицирането на оборудването за тези самолети, уточни Ройтерс.
По думите на Елуел Федералното управление няма да бърза с разрешение за полетите на Boeing 737 MAX. Американският регулатор на въздушния транспорт още очаква от Боинг официални данни за обновяването на помощната система за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS). Когато това стане, управлението за гражданска авиация ще сертифицира самолетите и ще ги върне в експлоатация. "Ако ни отнеме година, за да сме сигурни във възможността да отменим забраната за полети, така и ще бъде", каза Елуел.
Освен това американският авиорегулатор трябва да реши какви да бъдат изискванията за професионалната подготовка на пилотите на самолетите с усъвършенстваната Ем Си Ей Ес, включително и за необходимостта от обучаване със симулатори, отбелязва Ройтерс.
В броя си от 13 май в. "Уолстрийт джърнъл" съобщи, че експлоатацията на американските самолети Боинг 737 МАКС може да бъде възобновена не по-рано от средата на август тази година, което е много по-късно от плановете на Боинг. Китайските превозвачи Чайна истърн еърлайнс (China Eastern Airlines), Еър Чайна (Air China), Чайна садърн еърлайнс (China Southern Airlines) и Сямън еърлайнс (Xiamen Airlines) вече поискаха от американкския самолетостроител компенсация за блокирането на земята на самолетите на Боинг, които имат във флотилията си.
На 10 март в Етиопия се разби самолет Boeing 737 MAX на етиопската авиокомпания Етиопиън еърлайнс (Ethiopian Airlines) и загинаха 157 души. На 29 октомври 2018 година същият модел самолет на авиокомпания Лайън еър (Lion Air) падна край бреговете на Индонезия със 189 души на борда, които изгубиха живота си.
Главният изпълнителен директор на концерна Денис Мюленбург призна по-рано, че на борда на двата катастрофирали самолета е имало нарушение в работата на системата за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес, преди те да се разбият, предаде БТА. Много страни по света, включително членки на ЕС, САЩ и Русия спряха експлоатацията на самолетите от тази серия.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Ръководителят на Standard Chartered очаква блокчейн технологията един ден да захранва почти всички глобални трансакции
Финанси |Обирът в Лувъра: Дело на дребни престъпници
Любопитно |Над 160 000 нарушения на трудовото законодателство засече ГИТ от началото на годината
България |Защо най-големият производител на течен шоколад поведе война срещу турските продавачи на лешници?
Компании |Надзорният съвет на НОИ одобри ревизирания проектобюджет на ДОО за 2026 г.
България |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Хороскоп |Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Свят |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.