Турция забрани на Twitter да сключва нови рекламни договори

Турция забрани на Twitter да сключва нови рекламни договори

Турция забрани на социалните мрежи Twitter, Pinterest и Periscope да сключват нови рекламни договори на нейна територия, докато не изпълнят ангажимента си да назначат свой представител в страната. Това става ясно от постановление на турския регулатор, публикувано днес в турския държавен вестник "Ресми газате", цитиран от ТАСС.

Съветът за информационни технологии и комуникации на Турция е издал забрана местни компании и частни лица да публикуват реклами в тези платформи. За нарушение на рекламодателите може да бъде наложена глоба в размер на 1 млн. турски лири (около 135 хиляди долара). Самите платформи вече са глобени с 30 млн. лири всяка (4 млн. долара) за отказа си да назначат представител, предава БТА. 

Американският гигант в социалните мрежи Facebook обяви вчера, че ще назначи официален представител в Турция, подчинявайки се на спорния закон, който може да го принуди да премахва съдържание по нареждане на правосъдието. 

Законът, който влезе в сила през октомври, задължава платформи с над милион потребители на ден като Twitter и Facebook да имат представител в Турция, като в противен случай са заплашени от санкции, както и да се подчиняват на съдебни нареждания за премахване на съдържание в срок от 48 часа. Според критиците на закона той открива пътя за цензура, имайки предвид, че турските власти преследват непрестанно критики в социалните мрежи, отбелязва Франс прес. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Като в "доброто" старо време: Първият "Магазин за хората" дебютира с опашки и празни рафтове
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 15 до 21 декември
Кая Калас: Постигането на сделка за финансиране на Украйна става все по-трудно
Проучване: Украинците не приемат мир на цената на територия и армия
На днешната дата, 15 декември. Имен ден празнува Свобода
ПП-ДБ смята нов кабинет в този парламент за невъзможен, ГЕРБ-СДС призова президента да участва в изборите
Бейби бумъри, Gen X, милениали, Gen Z - съществуват ли те в България?
Ето къде милиардерите виждат най-добрите възможности за инвестиция през 2026 г.