В кой хотел отседнахте, г-н Зукърбърг? С кого си писахте последно?
44-ма сенатори атакуваха с въпроси в продължение на 5 часа създателя и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг, след като социалната мрежа се оказа в центъра на скандална злоупотребата с личните на 87 млн. потребители.
Зукърбърг обеща промяна на философията на Facebook
Американското издание "Уолстрийт джърнъл" публикува видео от 5 минути с най-интересните според редакцията му моменти от изслушването. Видеото може да гледате в сайта му тук, а ето и въпросите и отговорите на Зукърбърг, посочени в него.
..........................
Сенатор Бил Нилсън: Г-н Зукърбърг, когато открихте, че "Кеймбридж аналитика" по измамен начин се е сдобила с цяялата тази информация, защо не информирахте тези 87 милиона души?
Марк Зукърбърг: Научихме през 2015 г., че "Кеймбридж аналитика" е купила данни от разработчик на приложение, с когото хората са споделили данните си. Тогава предприехме действия - свалихме приложението и настояхме както разработчикът, така и "Кеймбридж аналитика" да спрат да използват данните, с които разполагаха. Казаха ни, че са спрели. Сега, като се връщам назад, явно беше грешка да им повярваме. Трябваше да продължим да ги следим и това е грешка, която повече няма да направим.
Сенатор Ричард Дърбин: Г-н Зукърбърг, бихте ли ни споделили името на хотела, в който снощи бяхте отседнали?
М. З.: Ами... Не.
- Ако сте си писали съобщения в Messagner през последната седмица, бихте ли ни споделили имената на хората, с които сте си писали?
- Сенаторе, не, не бих желал това да бъде публично чуто.
- Мисля, че за това става въпрос. Правото на лично пространство на човека. Границите на личното пространство. И колко сте дали в модерна Америка, в името на това да "свързвате хората" по света.
Сенатор Линдзи Греъм: Има ли алтернатива на Facebook в частния сектор?
Продължава на страници 2 и 3.
М.З. Да, сенаторе. Средностатистическият американец използва 8 различни мобилни приложения, за да комуникира с приятелите си и да бъде във връзка с хората - от приложения за съобщения до имейли...
... които са същата услуга, която вие предоставяте?
- Ами ние предоставяме различни услуги, от изпращане на съобщения до други.
- Twitter същото ли е, каквото вие направихте? Не смятате ли, че държите монопол?
- Със сигурност аз не чувствам нещата така.
- Ок. (смях в залата)
- Вие като компания приветствате ли регулацията?
- Да.
- Смятате, че Европейците имат право?
- Смятам, че те... схващат нещата добре.
(смях)
Вярно е.
Сенатор Даян Файнстайн: Какво прави Facebook, за да възпира чуждестранни играчи да се намесват в американските избори?
М.З.: Едно от най-големите ми съжаления по отношение на управлението на компанията е, че бяхме твърде бавни в идентифицирането на руската оперативна информация през 2016 г. Очаквахме от руснаците да правят по-традиционни кибератаки, каквито и открихме и уведомихме кампаниите, в които се опитваха да хакнат. Но бяхме твърде бавни да открием типа нови информации, с които оперираха.
- Кога идентифицирахте тези нови операции?
- Точно по време на предизборната кампания през 2016 г.
Сенатор Дан Съливан: Г-н Зукърбърг, каква история само... нали? От общежитието до глобалния колос, който сте. Това би могло да се случи само в Америка, ще се съгласите ли?
М.З. Сенаторе, преди всичко в Америка.
- Не бихте могли да направите това в Китай, нали? Което направихте преди 10 г.
- Ами, сенаторе, в Китай има някои много силни интернет компании...
- Така е, но... се предполага, че трябва да отговорите с "Да" на този въпрос.
Сенатор Бил Нилсън: Вашият главен оперативен директор Шерил Сандбърг каза, че потребителите на Facebook, които не искат да се използва личната им информация за рекламни цели, може да се наложи да плащат за това. Да плащат? Вие наистина ли обмисляте хората да ви плащат вие да не използвате тази информация?
М. З.: Сенаторе, хората имат контрол как да бъде използвана тяхната информация днес. Те могат да изключват използването на информацията за тях към трети страни.
Преобладаващата обратна връзка, с която се сдобиваме от нашата общност, е че хората биха предпочели ние да им споделяме отнсящо се до тях съдържание, отколкото не. Затова им предлагаме този контрол. Някои го използват. Но не и болшинството от хората във Facebook.
Сенатор Джон Кенеди: Потребителското ви споразумение не става за нищо. Показвате ми 75 точки. Никой не може да разбере това. Целта на споразумението за съгласие е да отрази Facebook-а, в който сме, а не за да информира потребителите за техните права. Вие знаете това, и аз го знам. Предлагам ви да си отидете вкъщи и да си пренапишете споразумението.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.