Забраняват круизните кораби във Венецианската лагуна

Забраняват круизните кораби във Венецианската лагуна

Италия забрани днес круизни кораби да влизат във Венецианската лагуна в защита на екосистемата и историческото наследство на града, предаде Ройтерс. Решението ще сложи край на години нерешителност, давайки предимство на исканията на местните жители и културните организации над тези на туристическия сектор.

Правителството е решило да действа, след като ЮНЕСКО заплаши да включи Италия в черен списък, тъй като не забранява преминаването на лайнерите през място, което е световно наследство, според източник от кабинета.

Забраната влиза в сила от 1 август. Тя не разрешава навлизането на съдове с тегло над 25 000 тона в плиткия канал "Джудека", който преминава покрай площад "Сан Марко" - най-известната туристическа забележителност на града, предава БТА. 

Законодателството, което вероятно ще се отрази на бизнеса на круизни компании като Carnival, предвижда обезщетения за засегнатите фирми и работници, се посочва в изявление на министерството на културата.

Жителите на Венеция и международната общност от години призовават да се забрани преминаването на големи кораби през лагуната, тъй като те замърсяват и застрашават стабилността на сградите и крехката й екосистема. Тези призиви обаче се сблъскват с интересите на пристанищните власти и туроператорите, които твърдят, че градът се нуждае от бизнеса, предлаган от круизната индустрия.

Лимитът от 25 000 тона означава, че само малки пътнически фериботи и товарни съдове ще могат да използват канала "Джудека". Това изключва всички круизни лайнери, които обикновено тежат поне четири пъти повече и могат да достигнат над 200 000 тона.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерите на ЕС одобриха предложението България да приеме еврото от 1 януари 2026 г.
Естония е готова да приеме самолети на НАТО с ядрени оръжия на борда
От ГЕРБ отговориха на критиките на президента Радев
ЕС удължи санкциите срещу Русия, но не прие нов пакет
The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
Зам.-кметът по финансите на София: Успех е, че върнахме бюджета и го преразгледахме
Легендата Ана Уинтур, прототип на „Дяволът носи Прада“, се оттегля от главен редактор на сп. Vogue след 37 г.
Ердоган: Тръмп се съгласи на преговори в Турция за Украйна с участието на Путин