Amazon отчете най-бавния тримесечен растеж на приходите от спукването на дотком балона
Американският технологичен гигант Amazon отчете най-бавното темпо на тримесечен ръст на приходите от времето на спукването на дотком балона и разочарова инвеститорите с прогноза за бъдещите приходи, която не отговори на оценките на анализаторите, предаде Си Ен Би Си.
Компанията отчете загуба от 7,6 млрд. долара от инвестицията си в Rivian, след като акциите на компанията за електрически превозни средства изгубиха повече от половината си стойност през второто тримесечие. Това доведе до обща нетна загуба за Amazon от 3,8 млрд. долара.
Приходите на Amazon нараснаха със 7% на годишна база до 116,44 млрд. долара – резултат, който е малко над очакваните 116,3 млрд. долара. За сравнение, през същия период на миналата година приходите на компанията нараснаха с 44% на годишна база. Настоящият ръст от 7% е най-бавния за което и да е било тримесечие от спукването на дотком балона през 2001 г. и представлява второ поредно тримесечие на едноцифрен растеж.
За периода април-юни Amazon прогнозира, че растежът на приходите може да се забави допълнително, достигайки между 3 и 7 процента на годишна база. Компанията прогознира приходи между 116 и 121 млрд. долара за настоящото тримесечие, което е значително под средната прогноза на анализаторите за 125,5 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.
Подобно на Alphabet и Meta, които представиха финансовите си отчети за първото тримесечие по-рано тази седмица, Amazon приписа забавянето на приходите на макроикономически макроикономическите условия и нахлуването на Русия в Украйна.
„Пандемията и последвалата война в Украйна донесоха необичаен растеж и предизвикателства“, каза в изявление главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси.
Amazon се справя с множество икономически предизвикателства, включително нарастващата инфлация, по-високите разходи за гориво и труд, проблемите на глобалната верига за доставки и продължаващата пандемия. За да компенсира някои от тези разходи, Amazon по-рано този месец въведе „такса за гориво и инфлация", която е средно 5% от таксите за изпълнение, които начислява на своите продавачи в САщ.
А през последното тримесечие Amazon повиши цената на абонамента в Prime в САЩ за първи път от четири години от 119 на 139 долара.
Amazon е поредната компания, която отчита разочароващи приходи от реклами. Въпреки това този сегмент на Amazon нарасна с 23% на годишна база, което по-бързо разширяване в сравнение с неговите конкуренти. Приходите от реклами на Google се увеличиха с 22%, забавени от YouTube, който отбеляза по-слаб от очаквания ръст от 14%. Приходите от реклами на Facebook нараснаха само с 6,1%, което е най-слабата експанзия в 10-годишната история на технологичния гигант като публична компания.
Подразделението за облачни услуги Amazon Web Services продължава да се представя добре. През първото тримесечие приходите от продажби на AWS са нараснали с 36,5% на годишна база до 18,44 млрд. долара, докато анализаторите очакваха продажби в размер на 18,27 млрд. долара.
Amazon Web Services генерира 57% растеж на оперативните приходи до 6,5 млрд. долара, докато общите оперативни приходи на Amazon паднаха до 3,7 млрд. долара в сравнение с 8,9 млрд. долара преди година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.