Дебют на седмицата: Този път залогът е по-висок

Дебют на седмицата: Този път залогът е по-висок

Дебют на седмицата: Този път залогът е по-висок

Въпреки че са с най-популярната мобилна операционна система в света, на Android моделите им липсва истинска идентичност, с каквато може да се похвали iPhone. Фрагментацията на пазара между десетки производители, предлагащи устройства на цена от 50 до 2500 долара, води до истинско море от апарати, параметри и класове. През годините на практика е имало една-единствена серия Android телефони, които успешно съперничат на бижуто на Apple и това безспорно е Galaxy S на Samsung. От дебюта ѝ през вече далечната 2010 г. като един-единствен модел до днешният стандарт от "тройка" апарати, Galaxy S телефоните са олицетворение на високия стандарт, иновациите и престижа с марка Android. А тази година залогът е по-висок от обикновено.

Samsung се опитва да си върне загубените позиции в привлекателния висок клас на пазара на смартфони с нова гама от модели Galaxy S, предназначени да се харесат на потребителите, които все повече споделят видеоклипове на своите лудории в TikTok, Facebook, YouTube и други популярни приложения.

[[{"fid":"388661","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":657,"width":985,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Въпреки че представените на 9 февруари телефони Galaxy S22 включват някои подобрения от миналогодишните модели, разликите не са драматични. Samsung набляга на нови функции на телефоните, които трябва да произвеждат по-живи и по-стабилни видеоклипове.

Една от най-забележимите промени е добавянето на вградена писалка за водене на цифрови бележки и рисуване на екрана на модела Ultra, който ще струва 1200 долара. Този S Pen стилус трябваше да бъде закупен отделно за 40 долара при миналогодишния модел, който не включваше слот, за да го държите, когато не се използва. Стандартният Galaxy S22 на цена от 800 долара и Galaxy S22 Plus на цена 1000 долара не включват S Pen, който беше популяризиран в алтернативната флагманска линия телефони Note, които бяха направени повече за работа, отколкото за свободно време и забавление.[[{"fid":"388659","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":750,"width":1125,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

И трите модела Galaxy S22 – налични в магазините от края на февруари – трябва да имат по-дълъг живот на батерията и по-добри камери, особено за снимки, направени при тъмно осветление и за видеоклипове, които според Samsung сега представляват около 80% от използването на интернет.

Подобренията на камерата до голяма степен разчитат на напредъка в технологиите за изкуствен интелект, които не са лесни за възприемане, така че успехът на моделите Galaxy S22 може да зависи от това колко добре маркетинговите кампании на Samsung могат да илюстрират как промените ще обогатят живота на хората.

 

Почти незабележими подобрения станаха твърде познати във всички големи производители на смартфони от последните няколко години и е малко вероятно да подтикнат потребителите да платят от 800 до 1200 долара, за да закупят ново устройство, освен ако старото им не се е износило вече. В резултат на пазара се настанява все повече своеобразна умора от новите флагмани, които сякаш не предизвикват възхита спрямо моделите от среден клас, които пък напоследък предлагат най-доброто съотношение цена-качество за мнозина. А много потребители се чувстват така, сякаш не виждат нищо наистина ново в смартфоните от една година на следващата.

Не е изненадващо, че Samsung не споделя това мнение. Гигантът приветства новия Ultra модел като „върховния смартфон, който ще пренапише законите на иновациите“, по време на предварително записана презентация, която беше излъчена на събитието Samsung Unpacked, за да популяризира най-новата гама на Galaxy. Трябва да се има предвид, че тази заявка идва на фона на отчетеното свиване на глобалния пазарен дял на Samsung в премиум категорията, включваща смартфони на цена от 800 и повече долара, от 28% през 2019 г. на 18% през първите девет месеца на 2021 г., според изчисленията на маркетинговата компания IDC. Междувременно делът на Apple в този доходоносен сегмент се е покачил от 63% на 72% през същия период, въз основа на данните на IDC. Печалбите на Apple отразяват лоялните последователи на iPhone, особено в САЩ и Китай, както и маркетинговото разбиране на компанията, което придаде на марката ѝ блясък и престиж, сравним с бутиковите марки от света на висшата мода.

Последните iPhone модели, представени миналия септември, се оказаха толкова популярни, че Apple измести Samsung като световен лидер по общ пазарен дял във всички ценови категории през периода октомври-декември, отново според IDC.

Тъй като следващото поколение iPhone не се очаква да бъде пуснато до края на септември, Samsung има страхотна възможност да вдигне летвата в най-високия сегмент на смартфони пазара. За това компанията не е пестила усилия да позиционира серията Galaxy S22 не само като висококачествена технология, но и като заявка за нейната позиция като модерен производител, който мисли далеч не само за печалбата и продажбите.

Като част от новата инициатива Galaxy for the Planet, Galaxy S22 Ultra разполага с компоненти, изработени от преработени риболовни мрежи и други материали след употреба. Риболовните мрежи са преработени като полиамид за държача на стилуса на телефона и скоби за клавиши за бутоните за сила на звука и захранването, заедно със стъклените влакна по екрана. Вътрешните бутони за сила на звука и захранване са изработени от поликарбонат, рециклиран от потребителки продукти. За модула на високоговорителя са използвани поликарбонат и стъклени влакна. Опаковката на телефона е изработена от 100 процента рециклирана хартия.

Изхвърлените риболовни мрежи допринасят за 12 милиона тона пластмаса на година, завършващи в океаните, твърди Samsung. Тези мрежи често улавят и заплитат морски животни, увреждат кораловите рифове и имат потенциала да се озоват в източници на храна и вода.

Фирмата възнамерява да използва повторно предназначени пластмаси, свързани с океана във всичките си продуктови линии на серията Galaxy, като част от плановете си да премахне използването на пластмаси за еднократна употреба. Samsung очаква усилията в това направление да премахнат повече от 50 тона стари риболовни мрежи от океаните. Намаляването на количеството пластмаса, използвана в опаковките на смартфони, е един от начините, по които компанията се стреми да стане по-устойчива. Южнокорейската компания посочва обем на пластмасата от само 4% от теглото на опаковката S21 от миналата година или 49% намаление в сравнение с опаковката за модела S7 от 2017 г., както и 42% намаление на съдържанието на хартия, за което твърди, че е спасило близо 45 хиляди дървета на година.

Миналата година американският технологичен гигант Microsoft се свърза със саудитския лидер в нефтохимическата промишленост Sabic, за да създаде компютърна мишка, изработена от рециклирана океанска пластмаса. Новата инициатива на Samsung на свой ред също показва, че все повече технологични гиганти гледат отвъд корпоративните резултати и задават ново поколение тенденции за бизнеса – нещо, което също може да се превърне в отличителна черта за смартфон пазара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ