Дорси за придобиването на Twitter: Това е правилният път

Съоснователят на Twitter Джак Дорси одобрява сделката за закупуване на социалната мрежа от Илон Мъск за 44 млрд. долара, предаде Си Ен Би Си.
След новината за покупката на Twitter от шефа на Tesla, Дорси публикува в социалната мрежа връзка в Spotify към песента на „Everything In Its Right Place“ (Всичко е на правилното си място) на британската група Radiohead.
Той също така написа, че придобиването от Мъск е „единственото решение, на което се доверява“ за управлението на компанията, която създава през 2006 г.
В понеделник ръководството на Twitter прие предложението на Мъск да придобие компанията и да я направи частна при цена от 54,20 долара за акция.
Сделката привлече както възторг, така и критики от редица профили в Twitter.
Докато Мъск и неговите поддръжници виждат поглъщането на Twitter като завръщане към свободното изразяване в интернет, критиците се опасяват, че това ще даде на най-богатия човек в света твърде голямо влияние върху онлайн дискурса.
Дорси се оттегли като главен изпълнителен директор на Twitter миналата година и оттогава прехвърли фокуса си върху управлението своята компания за дигитални разплащания Block, която преди бе известна като Square.
Предприемачът от Силициевата долина каза, че „най-голямото му съжаление“ е свързано с това как Twitter работи като компания.
„Тя служи на Уолстрийт и на модела на рекламите. Изваждането й от Уолстрийт е правилната първа стъпка“, каза той.
„По принцип не вярвам, че някой трябва да притежава или управлява Twitter. Социалната мрежа трябва да служи на общественото благо, а не на компанията“, добави той.
Що се отнася до компанията обаче, Дорси казва, че е подкрепя поемането на управлението от Мъск.
„Целта на Илон е да създаде платформа, която се радва на максимално доверие и е широко приобщаваща“, каза той, като благодари на Мъск и на изпълнителния директор на Twitter Параг Агравал за „изваждане на компанията от невъзможна ситуация“.
„Това е правилният път... Вярвам в това с цялото си сърце“, добави Дорси.
Дорси, който е отявлен поддръжник на биткойн, преди това предвиждаше създаването на децентрализирани протоколи за социални медии като решение на проблема с контрола на шепа мощни технологични компании върху популярните онлайн услуги. Инициатива, наречена Bluesky, беше създадена през 2019 г. с финансиране от Twitter, за да разработи стандартите за реализиране на тази визия.
В понеделник Bluesky публикува серия от туитове, изясняващи отношенията си с Twitterн а фона на сделката за придобиване на компанията от Мъск.
Въпреки че е подкрепена от Twitter, Bluesky е „независима компания“ и нейното финансиране от технологичния гигант „не подлежи на никакви условия, освен едно: че Bluesky трябва да проучва и разработва технологии, които позволяват открит и децентрализиран публичен разговор“, казват от компанията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.