Facebook ще определя с анкети кои източници на новини заслужават доверие

Facebook ще определя с анкети кои източници на новини заслужават доверие

Facebook ще пита потребителите на какви източници на новини се доверяват повече, след като отнесе много критики, че разпространява фалшиви новини.

В бъдеще на стените на потребителите по-често ще се появяват съобщения от надеждни източници на информация, обеща шефът на компанията Марк Зукърбърг, цитиран от Би Би Си.

"Днешният свят твърде много гони сензациите, дезинформацията и поляризацията (на гледните точки)“, пише Зукърбърк в съобщението за нововъведението.

В анкетите за качеството на обслужване Facebook ще пита абонатите си дали познават един или друг източник на новини и колко му се доверяват. „Някои медии се ползват с доверието на читателите или зрителите, но има и други, които се ползват с доверието на по-широки обществени групи, включително и хора, които не ги следват в мрежите“, отбелязва основателят на социалната мрежа.

Първите анкети ще тръгнат от 22 януари.

Предложената от Зукърбърг методика за измерване на  надеждността на медиите е далече от съвършенството, тъй като медиите, на които се доверява мнозинството на населението, не винаги отговарят на журналистическите стандарти, отбелязва американското интернет издание Slate.

По думите на Зукърбърг в момента новините са около 5% от съобщенията в нюзфийда на потребителите. В бъдеще делът им ще намалее до 4% за сметка на съобщенията от приятели и близки.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ