Технологичните гиганти ще обясняват на ЕС как работят алгоритмите им
Доминиращите технологични компании ще трябва да обясняват как работят алгоритмите им, съгласно предложените нови правила на Европейския съюз, както и да отворят рекламните си архиви за регулаторите и изследователите, предаде „Ройтерс“.
Всичко това вероятно ще повлияе на американските онлайн гиганти Amazon, Apple, Facebook и Google с техните масиви от данни и доходоносния им бизнес с онлайн реклама.
Алгоритмите помагат на платформите да таргетират спонсорирани публикации към потребителите, до които рекламодателите искат да достигнат. Целта на еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер е да се хвърли светлина върху това как функционират тези софтуери, както и да се гарантира, че компаниите са отговорни за своите решения.
„И най-големите платформи ще трябва да предоставят повече информация относно как работят алгоритмите им, когато регулаторите помолят за това“, заяви тя.
Вестагер подготвя два законопроекта, известни като Закон за цифровите услуги и Закон за цифровите пазари, които ще бъдат представени за първи път на 2 декември. Така ЕС ще опита да принуди технологичните гиганти да работят по-справедливо.
Новото законодателство ще се нуждае от въвеждане в правото на страните от ЕС преди да влезе в сила, което може да отнеме поне една година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.