Технологичните гиганти ще обясняват на ЕС как работят алгоритмите им

Доминиращите технологични компании ще трябва да обясняват как работят алгоритмите им, съгласно предложените нови правила на Европейския съюз, както и да отворят рекламните си архиви за регулаторите и изследователите, предаде „Ройтерс“.
Всичко това вероятно ще повлияе на американските онлайн гиганти Amazon, Apple, Facebook и Google с техните масиви от данни и доходоносния им бизнес с онлайн реклама.
Алгоритмите помагат на платформите да таргетират спонсорирани публикации към потребителите, до които рекламодателите искат да достигнат. Целта на еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер е да се хвърли светлина върху това как функционират тези софтуери, както и да се гарантира, че компаниите са отговорни за своите решения.
„И най-големите платформи ще трябва да предоставят повече информация относно как работят алгоритмите им, когато регулаторите помолят за това“, заяви тя.
Вестагер подготвя два законопроекта, известни като Закон за цифровите услуги и Закон за цифровите пазари, които ще бъдат представени за първи път на 2 декември. Така ЕС ще опита да принуди технологичните гиганти да работят по-справедливо.
Новото законодателство ще се нуждае от въвеждане в правото на страните от ЕС преди да влезе в сила, което може да отнеме поне една година.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Великобритания подсилва войските си с нова служба от ветерани и резервисти
Свят |Белият дом предлага всеобхватно споразумение на университетите, за да получат предимство при финансирането
Свят |Shein планира първите си постоянни магазини във Франция, но разгневи местните търговци
Компании |Аукционна къща Christie's излага на търг шедьовъра „Зимното яйце“ на Фаберже
Бизнес |Alibaba регистрира рекордна потребителска активност в първия ден от китайските празници
Компании |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.