Технологичните гиганти ще обясняват на ЕС как работят алгоритмите им

Технологичните гиганти ще обясняват на ЕС как работят алгоритмите им

Доминиращите технологични компании ще трябва да обясняват как работят алгоритмите им, съгласно предложените нови правила на Европейския съюз, както и да отворят рекламните си архиви за регулаторите и изследователите, предаде „Ройтерс“.

Всичко това вероятно ще повлияе на американските онлайн гиганти Amazon, Apple, Facebook и Google с техните масиви от данни и доходоносния им бизнес с онлайн реклама.

Алгоритмите помагат на платформите да таргетират спонсорирани публикации към потребителите, до които рекламодателите искат да достигнат. Целта на еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер е да се хвърли светлина върху това как функционират тези софтуери, както и да се гарантира, че компаниите са отговорни за своите решения.

„И най-големите платформи ще трябва да предоставят повече информация относно как работят алгоритмите им, когато регулаторите помолят за това“, заяви тя.

Вестагер подготвя два законопроекта, известни като Закон за цифровите услуги и Закон за цифровите пазари, които ще бъдат представени за първи път на 2 декември. Така ЕС ще опита да принуди технологичните гиганти да работят по-справедливо.

Новото законодателство ще се нуждае от въвеждане в правото на страните от ЕС преди да влезе в сила, което може да отнеме поне една година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ