Twitter ще бори дезинформацията с помощ от потребителите

Twitter ще бори дезинформацията с помощ от потребителите

Социалната мрежа Twitter лансира нов инструмент, който разчита потребителите да предоставят контекст на публикациите и да участват по-активно в борбата с дезинформацията, предаде CNN.

Функцията Birdwatch все още е в експериментална фаза и ще позволи на потребителите в САЩ да създават бележки за даден туит, които засега ще съществуват отделно от уебсайта на Twitter. Това ще допринесе за постигане на консенсус дали един пост е подвеждащ, като евентуално на по-късен етап може да се показват и директно в публикациите.

От компанията не уточниха дали получаването на бележки по даден туит може да доведе до премахване или други последици за него.

Birdwatch може да преобърне съществуващия модел на Twitter за модериране, при който платформата сама поставя етикети на споделяното от потребителите съдържание.

„Знаем, че това може да е объркано и да има проблеми понякога, но вярваме, че е модел, който си заслужава да се изпробва“, заяви продуктовият вицепрезидент на социалната мрежа Кийт Колман.

Всеки, който иска да участва в проекта, трябва да се регистрира в Birdwatch, да има верифициран имейл адрес и телефонен номер към „доверен“ американски оператор, както и да не е нарушавал политиките на Twitter. Данните, генерирани в рамките на пилотната версия, ще бъдат споделени с изследователи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ