WhatsApp в криза - губи клиенти, губи и позиции

WhatsApp в криза - губи клиенти, губи и позиции

Зле комуникирана актуализация на нови политики доведе до загубата на потребители от страна на WhatsApp – в началото на годината милиони се втурнаха към алтернативни платформи като Signal и Telegram, за да избягат от задължението да споделят телефонния си номер с Facebook, корпорацията собственик на WhatsApp.

Отзвукът се оказа толкова голям, че влизането в сила на новите условия, планирано за 8 февруари, трябваше да бъде отложено и заменено от кампания за ограничаване на щетите и обяснение за новите промени, пише „Гардиън“.

Междувременно през първите три седмици на януари Signal се е сдобила със 7.5 милиона нови абонати в глобален мащаб, а Telegram – с 25 милиона. Този възход със сигурност е за сметка на случката с WhatsApp.

Според данни на фирмата за анализи App Annie притежаваната от Facebook комуникационна услуга е паднала с 15 позиции надолу в класацията на най-изтегляните приложения във Великобритания до 23-тото място. Междувременно Signal, която не влизаше дори сред първите 1000 най-изтегляни мобилни апликации в страната към 6 януари, само три дена по-късно беше на челната позиция.

Според Ниам Суийни, директорът по публична политика на WhatsApp за Европа, Близкия изток и Африка целите на актуализацията били да даде достъп до нов набор от функции за бизнес комуникация и да „направи разяснения и да осигури по-голяма прозрачност“ около вече съществуващи политики на компанията, „Няма промени в обмена на данни с Facebook никъде по света“, обясни тя.

Редица публикации, споделени в социалните мрежи от потребители, обаче твърдяха, че промените ще дадат достъп на компанията майка Facebook до информация за ползватели на WhatsApp, включително техните съобщения.

Нововъведенията бяха отложени за 15 май, а в момента платформата плаща за реклами в Google при потребителски търсения, съдържащи ключовите думи “WhatsApp privacy policy”.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ