БХРА иска нови мерки и средства за оцеляването на туристическия бизнес

БХРА иска нови мерки и средства за оцеляването на туристическия бизнес

БХРА иска нови мерки и средства за оцеляването на туристическия бизнес

Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация /БХРА/ поиска държавата да предвиди нови мерки и средства за оцеляването на туристическия бизнес в безпрецедентно тежката ситуация, в която се намира вследствие на ограниченията, наложени от мерките за неразпространение на COVID-19.

В позицията на БХРА се предлага да се определи период от време, в който ще бъдат оповестени социалните мерки за подпомагане на хората в бранша. Досега периодите бяха на три месеца и това доведе до трудност от предвиждане и планиране на работодателите за възможността да се задържат служителите, пише в позицията.

Приоритет в работата на Министерството на труда и социалната политика трябва да е продължаването на мярката 60/40 с поне още две години. За туризма, като най-засегнат отрасъл в икономиката ни и от който същевременно зависи и развитието на други сектори, трябва мярката 60/40 да се дофинансира до 80/20. Тези средства също трябва да бъдат предвидени в бюджета, посочват от БХРА.

По схемата 60/40 и нейните разновидности да бъдат подпомагани всички служители към момента на затварянето, а не както до момента - само ако са назначени до 2019 г. За новоназначените служители като база да се приема ставката от предходния месец. От Асоциацията настояват още да се променят условията по кандидатстване за мярката 60/40 за сезонните хотели, като съпоставката е по средна годишна заетост.

Като основа за отпускане на съответната помощ за сезонните работници да се взима за база реалното брутно възнаграждение, което е получавало или получава всяко лице, а не минималната работна заплата, смятат още от БХРА. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ