Хибридният Porsche Cayenne S – три начина на зареждане с ток

Хибридният Porsche Cayenne S – три начина на зареждане с ток

Ако някой твърди, че хибридите са само за домакини, богаташи или крайни природозащитници, нека гледа тогава суперколите на Ferrari LaFerrari, McLaren P1 и Porsche 918 Spyder. Ако те не го впечатлят, ще трепне при вида на новото  Porsche Cayenne S E-Hybrid. Това „кросоувър-недоразумение” има същите качества като суперавтомобилите за 1 млн. евро, пишат специализираните сайтове.

Хибридите са все още индулгенция за автомобилните производители. Възможността за зареждане на акумулаторни батерии, създадена от компания, която прави само мощни автомобили,  ще намали значително емисиите на вредния въглероден двуокис  за гамата модели. Ще й спести и данъците по закона за енергийната икономия CAFE (Corporate Average Fuel Economy).

Числата са: Cayenne S E-Hybrid отделя само 79 гр въглероден двуокис на километър, Cayenne Turbo - от 261 до 267 в зависимост от вида на гуми,  911 Carrera 4S – от 212 до 233 гр.

Клиентите също трябва да са доволни. Производителите твърдят, че при една и съща цена новият хибрид е по-удобен и излиза по-изгодно в сравнение с 8-цилиднровия Cayenne S diesel, който ускорява от 0 до 100 км в час само с половин секунда по-бързо (5.4 секунди спрямо 5.9).

Разработката му не е излязла много скъпо, тъй като двигателят (трилитров V6, 330 конски сили) е общ с Volkswagen. Същият двигател имат  Audi S4 и S5, както и хибридният Volkswagen Touareg. 

Електромоторът на Порше обаче е по-мощен. Развива 95 конски сили срещу 46-те на Туарег. Това позволява с електроенергия да бъде постигната скорост до 125 км в час. Акумулаторната батерия на Porsche е по-мощна - 10,8 кВтч. В електро режим Cayenne S E-Hybrid може да измине 18 до 36 км.

Основното обаче е, че Cayenne си има зарядно устройство с мощност 7,2 кВт. При включването в обикновено гнездо то работи в режим на мощност 3,6 кВт и позволява пълно зареждане на батерията за 3,5 часа. Ако бъде включено в специалните зарядни станции за автомобили, процесът отнема само половин час. Така че, ако офисът ви не е на повече от 15 км от вкъщи, нямата изобщо нужда от бензин.

Това не е съвсем вярно. През зимата няма как да включите веднага в хибриден или електрорежим, ако температурите са под 0. В началото ще трябва да поработи бензиновият двигател, докато се затопли.

Второ: Има значение стилът на каране. Ако се движите със 110-120 км в час, батерията ще стигне за 20-25 км. В града, където скоростта е ограничена, батареята издържа до 30 и дори 35 км.

Трето: Все пак не можете да бързате много. Електромоторът развива само 95 конски сили и ако натиснете педала, веднага ще се включи бензиновият V6.

Впрочем има още един начин за зареждане на батерията на Cayenne S E-Hybrid – с бутон. Т.е. чрез бензиновия двигател, който започва да работи като електрозарядна станция, щом натиснете копчето. Това обаче е само за краен случай, понеже разходът на гориво ще скочи до небето.

Най-добре е да карате в хибриден режим и да оставите колата сама да решава кога да използва електродвигателя и кога бензиновия или и двата. Резултатът тогава е впечатляващ: 5-6 литра бензин на 100 километра, а батареята се разрежда бавно – с едно зареждане можете да изкарате няколко дни.

Най-неприятният момент е малко грубото поведение на колата при смяната на режимите от ток на безнин. Когато автомобилът включи бензиновия двигател, той веднага развива 3000 оборота в минута. Неприятно е, защото раздрусва, а и заради силния шум в купето.

E-Hybrid със сигурност ще има купувачи първо сред тези, на които им е необходим. Например на жителите на Лондон, чийто център е затворен за всичко друго, освен за велосипеди и електромобили. Или в Калифорния с нейните строги екологични норми.  Както и сред любителите на хибриди, допускат специализираните издания. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ