Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|10 дни некачествен ток – не плащате сметка
В случаи на нарушаване на условията за качество и надеждност на снабдяването с ток или природен газ за период, по-дълъг от 10 дни през един месец, клиентът да не дължи заплащане за консумацията си през съответния месец. Това предвиждат промени в Закона за енергетиката, които бяха обсъдени на поредната работна среща с участието на НПО-то, организирана от зам.-председателя на парламентарната комисия по енергетика Явор Куюмджиев.
„Клиентът да има правото да не плати, защото на практика не е получил услугата, за която му се искат пари. От друга страна, ако се стигне до повтаряемост на това нарушение да се търси отговорност от съответния доставчик чрез стартиране на процедура за отнемане на лицензията. Защото не е възможно в 21 век в държава членка на ЕС да има места, където да трябват четири часа за готвене на котлона или хората да избират дали да пуснат телевизора или пералнята, защото двете не могат да работят заедно", обясни Куюмджиев, цитиран от „Дарик”.
Освен това се предлага разпределителните предприятия да дължат обезщетения за всички имуществени вреди, които клиентът е претърпял от некачествената услуга, като обезщетения могат да бъдат претендирани в срок от 3 години от настъпване на събитието. Според сега действащото законодателство срокът е 3 дни. От министерството на енергетиката и от ДКЕВР обаче смятат, че 3-годишният период е прекалено дълъг. Разумно е да е един или най-много три месеца, но ако е три години, ще стане страшно, посочиха експерти на ДКЕВР.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.