Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|15% ръст на български и румънски туристи очакват хотелиери
До 15% ръст на българските и румънски туристи очакват от туристическия бранш у нас за предстоящия сезон. Оптимистичните прогнози бяха обявени от Мария Шишкова, директор маркетинг и продажби на „Сол Мелиа България” по време на пресконференция за откриването на сезона в хотел „Мелия Гранд Ермитаж”, Златни пясъци.
„От миналата година се забелязва ръст на българските туристи. Има тенденция за завръщане на българските клиенти към нашите курорти. Корпоративният сегмент най-вече банковата, финансовата и фармацевтичната сфера също се раздвижват и организират събития. Очакваме около 10-15% ръст на българските клиенти, което ни показва, че кризата си отива”, заяви Шишкова. Същата тенденция се забелязва и при румънските туристи, които освен това увеличават престоя си в страната ни, допълни още тя.
„Отчитаме 30% повече резервации за лятото отколкото миналата година”, заяви Любо Липчев управител на „Сол Несебър Ризорт”. „Забелязваме раздвижване и на пазара на събитията. Освен това тази година имаме посещения от изключително много инфо групи от Русия, Германия и Румъния, които през последните две години бяха намалели значително”, каза още той.
На пресконференцията стана ясно, че няма да има увеличение на цената на услугата All Inclusive, въпреки че разходите през последните две години са се повишили с 10%. Цената на човек за All Inclusive в пика на сезона за петзвездната верига остава 150 лв.
„All Iclusive стартира през 80-те години на миналия век в Карибите, когато са се строили комплекси насред джунглата и за да привлечеш клиенти, е трябвало да им осигуриш всякакви забавления. Извън хотела не е съществувало нищо. Оттогава тази услуга се е променила много. Сега идеята на клиентите е да имат представа колко ще им струва цялата почивка и да си направят сметка”, коментира Томас Наваро, директор на „Сол Мелиа България”.
„За курорт като Златни пясъци, който е пълен със забавления, All Inclusive не е най-добрата стратегия, но ако не го предложиш си извън играта. Затова балансираме между двете концепции. Сега има голямо търсене на тази услуга. Ще видим след няколко години каква ще е новата мода. В туризма колкото повече опит придобиваш, толкова по-малко разбираш какво се случва”, добави той.
Наваро, който управлява 5 хотела у нас от веригата Sol Melia – 13-та най-голяма хотелска верига в света изтъкна като предимство конкурентните цени в България, но посочи, че в инфраструктурно отношение има още доста да се работи. В България мениджърът управлява хотели с капацитет 2000 стаи, което се равнява на повече от 35% от капацитета на международните хотелски вериги по българското черноморие. Стратегията за развитие на „Сол Мелиа България” включва разширяване на дейността й в съседни държави като Румъния, Сърбия, Гърция и Македония.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.