3 поуки за мениджърите от кралската сватба

3 поуки за мениджърите от кралската сватба

3 поуки за мениджърите от кралската сватба

Суетенето покрай сватбата на на принц Уилям и Кейт Мидълтън може да е изглеждало неоправдано и глупаво на представителите на деловия свят, но дори и те могат да извлекат големи поуки от събитието, в което целят свят беше вперил очи, пише Harvard Business Review. Сватбеното тържество от 29 април беше още един пример за възстановяването на икономиката и за това как хората правят всичко възможно да се чувстват част от такива събития. Хилядите продадени сувенири с лика на младоженците е чудесно доказателство за това. Ето и няколко бизнес поуки от кралската сватба:

Приятните емоции привличат по-голяма публика от сериозните теми

Романтиката и ритуалите означават много за хората и придават смисъл на живота им. Британската сватба имаше по-голяма световна аудитория от Световното първенство по футбол и предизвика небивал интерес. Една целувка на балкона на Бъкимгамския дворец беше дългоочаквано събитие от милиони хора. Ако трябва да се изразим по-директно: Чувствата продават! Радостта, надеждата и единството ангажират повече хората и са по-добра бизнес тема, отколкото въпросите около световната криза.

Брилянтният брандмениджмънт е мултимедиен и свързан с каузи

В рамките на добрия вкус британците завъртяха огромна търговия около кралската сватба. Докато целият свят се наслаждаваше на събитието, те се възползваха от възможността да рекламират страната си и британската история посредством много и различни канали. Освен това трябва да се отбележи, че щастливата двойка обра овациите и за това, че подкрепи благотворителен фонд за деца, военни семейства и фонд за грижата за околната среда. Даренията можеха да бъдат предоставени в шест валути чрез банков превод, по телефона или чрез sms. Как човек да не харесва Кейт и Уилям?

Събитията са нож с две остриета. Те съсредоточават вниманието върху съобщението, но и върху цената

Най-сладкият момент в живота на Уилям и Кейт беше приветстван едновременно с вълнение и с призиви монархията, която харчи парите на данъкоплатцитеда бъде премахната. Имаше оценки, че кралската сватба е най-скъпоструващото събитие в британската история от гледна точка на сигурността, за която бяха похарчени 30 млн. долара. Оценките за приходите от продадените сувенири и туристическата дейност в Лондон по това време се оценяват на 80 млн. долара. Загубите от почивните дни покрай сватбата обаче са оценени на далеч по-голяма цифра, което едва ли ще изпълни със щастие британците, така както ги изпълни образа на младите и щастливи младоженци.

На кралската сватба може да бъде гледано като на един поучителен разказ. Един бивш изпълнителен директор от Ню Йорк преди време обичаше да казва, че „бизнесът е последната монархия“. Това не е точно така. Истинските монарси в Западния свят трябва да съгласуват своите цели с тези на обществото, да получат одобрението на правителствата си и да докосват хората. Кой може да забрави как Стивън Шварцман от инвеститорската фирма Blackstone хвърли няколко милиона долара за 60-ия си рожден ден. Това са действия, които бизнесмените трябва да оставят на истинските кралски особи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ