3 типа личности, които могат да навредят на бизнеса

3 типа личности, които могат да навредят на бизнеса

Веднъж Пиърс Хауърд интервюирал симпатична жена, кандидат за позицията на търговец в консултантската му фирма CentACS. Тя го спечелила с добрия си работен опит, с това, че имала контакти с приятели на негови приятели и с приятния си външен вид. Скоро след като била назначена обаче, се оказалакошмарен служител.

Отказвала да пише предложения за продажба дори след като Хаурад я изпратил на обучение по темата и платил за курса 5000 долара. Не отговорила на предварително поставените търговски квоти. Дразнела се все повече на негативната обратна връзка. Моралът в компанията започнал да се променя заради нея. Служителите се събирали при закрити врати, за да се оплакват. „Имаше елемент на нарцисизъм в нея“, разказва Хауард. Тя не поставяше под никакво съмнение личната си преценка“. След година най-сетне той я освободил.

Това, което прави случаят с Хауард особено отчайващ, е че компанията му CentACS или the Center for Applied Cognitive Studies е специализирана в областта на човешките ресурси, личностната оценка и обученията. Този случай показва, че дори най-подготвените собственици на бизнес могат да назначат неподходящ човек, когато не обърнат внимание на правилните сигнали. „Има солидно количество от познания за чертите, които трябва да се търсят в човека при назначаване. Това не бива да се пренебрегва“, добавя Хауард.

Тук следват 3 типа личности, които могат да навредят на бизнеса, както и съвети как те могат да бъдат разпознати по време на интервю за работа.

     1. Нарцисът. Той е един от най-опасните видове личности, които фирмата може да назначи. Лесно е да се сгреши и да бъде харесан по време на процеса на избор, защото много често е харизматичен човек, който излъчва увереност. Сравнително опасен е за екипа, защото е склонен да манипулира другите в офиса. Безразличен е към създаването на връзки. Отказва да се учи от грешките си.  Проблемът е, че нарцисите почти винаги се справят блестящо по време на интервю.

Може да бъде разпознат по следния начин: Когато запитате кандидата за работа при вас за предишния му опит, внимавайте дали той се фокусира само и изключително върху себе си. Наблюдавайте също дали прави неодобрителни забележки за членовете на бившия му екип.

     2. Социалният безделник. Поведението на този човек е доста по-пасивно от това на нарциса, но може да побърка шефа и останалите служители. Хората, които са прекалено мързеливи, могат да навредят на бизнеса толкова, колкото и самовлюбените. Този тип личност е особено проблематична в малкия бизнес, където трудът на всеки е от голямо значение. Вреди, защото принуждава останалите да я заместват и заема пасивно-агресивна позиция в офиса. Този вид поведение поражда голямо недоволство сред останалите, които чувстват, че им се стоварват допълнителни отговорности. Силно вреди на морала.

Как да го разпознаете? Трябва да оценявате нивото на енергичност на кандидата по време на интервю за работа. За да добиете представа колко са енергични конкретните хора, обърнете внимание не само на това, което казват, но и на това как произнасят думите. Някои работодатели предлагат кафе, когато усетят забавени реакции. Ободряването помага да се види, дали става дума за муден човек или по-скоро в момента той е уморен.

     3. Хиперемоционалният. Повечето хора могат да държат емоциите си под контрол по време на интервю на работа. Така често се оказва в крачка, че е бил назначен човек, който е подтискал чувство на вътрешна агресия. Тези хора в много от случаите са чаровни и възхитителни, дори да са „чудовища на колела“. Те знаят как да контролират това, обяснява Майкъл Мърсър, индустриален психолог и автор на „Назначи най-добрият и избегни останалите“. Хиперемоционалната личност се съпротивлява на правилата, песимистично настроена е и е непоклатима. Останалите служители обикновено чувстват, че трябва „да ходят на пръсти“ покрай нея. Освен това негативизмът й може да бъде заразен.

Как да го разпознаете? Дори най-емоционалните кадидати умеят да не се оплакват по време на интервю. Попитайте ги какво не им харесва в предишната им работа или шефове и най-вероятно ще получите отрепетиран отговор. Но ако ги запитате за два подобни примера и ги предизвикате да бъдат по-конкретни, ще ги накарате да ви дадат интуитивен, импровизиран отговор. Наблюдавайте реакцията им. Раздразнителни ли стават, когато ги предизвикате? Фокусират ли се върху негативното?

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ