7 урока за Лидерство от Паскал Брошие

7 урока за Лидерство от Паскал Брошие

Един от най-опитните лидери в света на бизнеса и електронната търговия,  Паскал Брошие – партньор в CEO Coaching International и бивш управляващ директор в Electronic Arts, ще бъде лектор на втория ден от Balkan eCommerce Summit 2025! 

С над две десетилетия опит в управляването на мащабни компании, той е доказал умението си да превръща предизвикателствата във възможности. От управлението на Procter & Gamble до разрастването на стартиращи компании, той е изградил успешни бизнес стратегии, внедрил дигитални иновации и ръководил екипи с фокус и устойчивост.

Неговото участие на Balkan eCommerce Summit 2025 е безценно за всички, които искат да научат как да адаптират бизнеса си в постоянно променящия се свят на електронната търговия. В това интервю той споделя практически съвети, вдъхновяващи примери и революционни стратегии за устойчив растеж и мащабиране.

Въз основа на опита Ви с бързо растящи бизнеси, кои са ключовите фактори, допринасящи за значителен растеж? Как онлайн търговците на нововъзникващите пазари могат да приложат тези стратегии?

С над двадесет години опит на ръководни позиции,според мен успешното мащабиране на бизнеси се основава на няколко ключови фактора: 

  • постоянен фокус върху решаването на най-важните потребности на клиентите, 

  • гъвкавост  

  • изграждане на стабилни стратегии за навлизане на пазара 

Например, докато работех в Gillette, успях да разрастна бизнеса на Braun в областта на електрическите продукти за устна хигиена от 40 милиона до 400 милиона долара, като анализирах нуждите на пазара и адаптирах стратегиите за всеки отделен регион.

В някои части на Балканите например е много важно  за един онлайн търговец, да предлага опция за плащане при доставка, както и локална клиентска поддръжка на местен език, за да изгради по-бързо доверие сред клиентите.

Като партньор в CEO Coaching International, Вие помагате на лидерите да се справят със сложни предизвикателства. Кои са най-големите пречки за тях в сферата на онлайн търговията?

В дигиталната търговия лидерите често се сблъскват с предизвикателства, като бързи технологични промени, балансиране между иновации и оперативна ефективност, както и мащабиране без да губят фокус върху основната си клиентска база. За преодоляване на тези предизвикателства, съветвам лидерите да заложат на гъвкавост и решения, основани на качествени и количествени данни.

Изграждането на силно клиентско преживяване – например чрез създаване на оптимизирано мобилно приложение (предвид високото ниво на използване на мобилни устройства) и осигуряване на бърза клиентска поддръжка – може да даде значително конкурентно предимство. Също така, справянето с логистичните предизвикателства, чрез ясна комуникация за сроковете на доставка и предлагането на локални пунктове за получаване може значително да подобри мнението на клиентите за вас. В CEO Coaching International помагаме на лидерите да разберат тези местни предпочитания, за да изградят по-ефективни и печеливши стратегии за растеж.

Ясният, повторяем процес за поставяне на цели и проследяване на напредъка, като рамките, които използваме в CEO Coaching International, помага на лидерите да синхронизират екипите си и да се ориентират в динамичните тенденции на дигиталния пазар.

С бързото навлизане на изкуствения интелект и въздействието му върху електронната търговия, как подхождате към вземането на решения в условия на технологична несигурност?

Един ефективен начин за справяне с тази ситуация е да работите с екипа си върху рамка, която приоритизира инициативите въз основа на две основни измерения – мащаба на въздействието и лекотата на внедряване на ключови технологични решения, включително тези, задвижвани от изкуствен интелект. Започнете с „лесните инструменти" – решения, които осигуряват незабавен и значителен ефект, но са лесни за изпълнение. Не се разсейвайте от технологии, които изглеждат впечатляващи, но са трудни за прилагане и имат малко реално въздействие.

Например, има ли прости технологични решения, които можете да внедрите, за да подобрите директно потребителското изживяване? Ако да, какво чакате?

Вашият опит в навлизането на нови пазари е безценен. Какъв съвет бихте дали на предприемачите от Балканите, които искат да излязат на международния пазар?

Ако бях предприемач на Балканите, бих задал следния въпрос: Имаме ли възможност да разтърсим пазара? Има ли много търсена услуга, с малко предлагане на хипер локално ниво?

Също, изграждането на стратегически партньорства в логистиката с цел гарантиране на бързи и надеждни доставки до отдалечени райони може да реши един от най-често срещаните проблеми на потребителите. Също така, повишаването на прозрачността по отношение на статуса на поръчките – като SMS известия за доставка – е особено ценено от клиентите.

Бихте ли споделили момент от Вашето пътуване, в който сте преодолели сериозно предизвикателство, и какви уроци научихте?

В началото на 2016 г. се присъединих към Giroptic – стартъп, разработил революционна технология в сферата на виртуалната реалност. Около 18 месеца преди да стана част от компанията, те бяха лансирали една от първите 360-градусови камери, осигуряваща изключително уникално преживяване. Те бяха набрали 1,4 милиона долара чрез Kickstarter с подкрепата на 6 000 последователи, на които беше обещано, че ще получат своите камери след няколко месеца.

Когато се включих в проекта, компанията вече закъсняваше с 18 месеца, а клиентите започваха да губят търпение и доверие в способността ни  да изпълним обещанията си. Това беше изключително труден момент. Трябваше бързо да направим две неща: първо, да изпълним обещанията си към клиентите и да го направим бързо, за да възстановим доверието. Второ – да прекратим проекта, тъй като не беше икономически жизнеспособен, и да се насочим към по-опростена версия, която можеше да изпревари конкуренцията.

Предизвикателството беше сериозно – средствата намаляваха, а екипът беше демотивиран. Трябваше да намерим ясен път към успеха и да действаме бързо. Успяхме да се пренастроим в рамките на три месеца, като се фокусирахме върху по-опростени, но ефективни решения. Това доведе до голям успех – спечелихме подкрепата на Facebook (сега Meta). През 2017 г. на конференцията F8 Developer на Facebook всеки участник получи нашата камера като подарък, финансиран от Facebook. Това беше огромна победа за екипа.

Основни поуки: 

  • Фокусирайте се върху нещата, които можете да контролирате. 

  • Вземайте бързи решения, за да прекратите проекти без бъдеще. 

  • Комуникирайте ясно визията си и вдъхновявайте екипа да работи усилено, за да преодолее предизвикателствата и да излезе от тях като победител.

Какви заблуди имат бизнесите относно дигиталната трансформация и как могат да избегнат често срещаните клопки?

Малко компании успяват да се фокусират върху предвиждането на бъдещите нужди на клиентите, вместо да решават вчерашните проблеми. Лесно е да се поддадеш на „блестящи" нови функции, които може да се окажат отживелица само след три месеца. 

Истинското предизвикателство е да интегрираш нови технологии, които ще имат реална стойност за клиентите в момента, в който ги внедриш и години след това.

Като човек, който цени изкуството, как виждате пресечната точка между креативността и бизнес иновациите?

Артистите умеят да докосват въображението и емоциите на хората. Големите бизнес иновации правят живота ни по-добър. И двете страни разширяват границите на възможното.

Една от ключовите прилики е, че повечето иновации произлизат от една главна визия, усилена работа и итеративен процес на постоянно усъвършенстване. Те рядко се случват случайно или в един миг на вдъхновение.

Всички успешни предприемачи, които съм срещал, имат две общи качества – ясна визия и силна устойчивост. Според мен точно тук се пресичат голямата артистична креативност и значимите бизнес иновации.

***

Експертизата на Pascal Brochier предоставя ценнr съвети на тема иновации, устойчивост и стратегии, фокусирани върху клиентите в електронната търговия. Не пропускайте неговата лекция през втория ден на Balkan eCommerce Summit 2025, където той ще сподели приложими стратегии, съобразени с нуждите на развиващите се пазари.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ