Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Боян Георгиев, директор „Стоково снабдяване“ в „Лидл България“: Качеството продължава да е много важно за потребителя
За потребителя цените имат все по-голямо значение, значително расте интересът му към стоките, които са с намаление. По-често се търсят големи опаковки, които излизат по-изгодно на килограм. За разлика от преди, когато хората предимно пазаруваха по-рядко, но повече – за целия седмичен пазар например, то днес тенденцията, която наблюдаваме сред нашите клиенти, е да пазаруват по-често и за по-малко. Така могат да се възползват от различните акции, които предлагаме. Въпреки растящото значение на цените обаче качеството продължава да е много важно за потребителя, дори повече от всякога. Клиентите искат да са сигурни, че ще са похарчили парите си разумно и срещу тях са получили най- доброто.
Забелязваме спад в потреблението на биопродуктите, което отдаваме основно на по-високите цени. Запазва се интересът към стоките от по-високия ценови клас, чиито потребители по принцип не са чувствителни към цената. Няма спад и при продукти като високопротеинови храни, веган и други, свързани с по- специфични хранителни режими. Очевидно хората, които държат на здравословното хранене или спазват определен вид диета, не са склонни на компромис.
По отношение на нехранителните стоки нашите потребители също подхождат по-внимателно. Повече обмислят по-скъпите и нишови продукти. За не толкова скъпите стоки все по-важни стават характеристиките и функционалностите, които клиентът получава за съответната цена.
Продължаваме да обогатяваме асортимента – продукти с отлично качество на изгодна цена. Именно когато качеството е толкова важно за потребителя, ние можем да отговорим с предимството на нашия бизнес модел. В основата му са собствените марки на Lidl.
Това, което наблюдаваме в момента, е фокусирането на българина върху традиционните за трапезата продукти. В това число са млечни продукти, колбаси, месо, риба, хляб. Тук винаги предпочитанията са насочени към местните продукти, затова и при нас предлагането на продукти от български производители в тези категории е преобладаващо.
Този интерес ни мотивира да продължаваме да развиваме и обогатяваме продуктовата линия „Родна стряха“, която въведохме още през 2017 г. В момента тя включва над 170 различни продукта от над 40 български компании. Част от тези продукти разработихме съвместно с производителите, предлагайки традиционни български вкусове.
Текстът е от брой 11 на списание "Мениджър", който е наличен в онлайн платформата ZinZin
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.