Да пазаруваш онлайн и да пестиш - мисията е възможна с Cashway

Да пазаруваш онлайн и да пестиш - мисията е възможна с Cashway

Да пазаруваш онлайн и да пестиш - мисията е възможна с Cashway

Промоции, промоции и пак промоции – това е мощният импулс на клиентския избор и решения за покупка в момента. Какво ще кажете обаче за възможността не просто да пазарувате изгодно, а по всяко време да имате достъп до умножаващи се предложения за актуални оферти и промоционални кампании, при това с опция да си върнете обратно до 30% от стойността на покупката?

Точно това предлага бързо разрастващата се онлайн платформа Cashway.bg. Тя стартира и се развива изцяло със собствен капитал още през 2016-та година, първоначално под името OnlinePromo.bg, но успява само за няколко години да се наложи като водещ портал за развиване на кешбек концепцията при онлайн пазаруването у нас. Бизнесът бележи ръст над 40% всяка година, офертите се множат, партньорите - също, а клиентите – още повече, което предпоставя следващата фаза на развитие: надграждане и разширяване. Така през 2022 г. се стига до сериозна дигитална и бранд трансформация, при която платформата обединява под името Cashway.bg партньорите търговци, с които работи, заедно с клиентите си. Успехът в цифри към днешна дата изглежда така: Cashway.bg вече има над 230 партньори, над 250 000 лв. изплатен кешбек и над 50 000 активни потребители.

В  Cashway.bg  вярват, че услугата тепърва набира популярност и има потенциал за голям растеж не само на малък пазар като България, а и извън него, тъй като темповете на развитие на е-търговията са двуцифрени всяка година, а тенденцията е това да продължи и занапред.

За да разберем повече за концепцията на кешбек платформата и плановете за развитие,  се срещнахме с Георги Костадинов, управител и съосновател на Cashway.bg, и неговия съдружник и финансов директор Георги Енезлиев.

- Какви са предимствата на cashback концепцията при онлайн пазаруване, на какво се дължи бързо растящата популярност на този модел?

Всъщност кешбек като понятие е добре развита концепция в много страни на Запад, където онлайн търговията е доста по-напред от България. У нас тя е по-позната в сферата на лоялните програми и кешбек при пазаруване с кредитни карти. Популярността на модела на Cashway.bg и устойчивото ни развитие идва от това, че при все по-голямата конкуренция на онлайн пазара потребителите търсят как да пазаруват най-изгодно. Зароди се една нова тенденция на т.н. умно пазаруване, където все повече потребители проучват от къде могат да ползват преференциални условия и търсят различни канали, за да се информират за всички опции. Кешбек платформите дават точно това на потребителите - един нов портал, през който да спестяват от любимите си брандове при пазаруване, което така или иначе правят.

- Разбираме, че ползата за потребителя е да пести, докато пазарува. Какво обаче кара бизнес партньорите Ви да се доверят на този канал за популяризиране?

Стартирайки проекта още през 2016 г., нашата основна цел бе да създадем решение с двупосочна полза както за потребителите, така и за бизнес партньорите ни. Чрез платформата всеки онлайн търговец може да включи в маркетинг микса си нов продажбен канал, стигайки до аудитория, която има изградени навици за онлайн пазаруване, прави го често и освен това може да бъде таргетирана прецизно. Това позволява завишаване на ангажираността с аудиторията и инструменти, с които тя може да бъде активирана да пазарува дори по-често заради кешбек предимствата, които предоставяме. Активен потребител в платформата харчи средно около 300 лв. на месец, което е доказателство за покупателната способност. Това е и причината едни от най-популярните брандове у нас - в различни пазарни категории - да се доверят на услугата ни. Някои от тях са Fashiondays, AboutYou, Answear, Sinsay, LC WAIKIKI, Obuvki, Notino, Thebodyshop, Myprotein, Zora, Booking, Aliexpress и много други.

Освен това моделът ни е базиран само и единствено на постигнати резултати. По този начин търговецът може да поддържа винаги положителна възвръщаемост на рекламната инвестиция, защото извършва плащане само след постигнат резултат, който в най-общият случай е продажба.

- Какво е новото в модела на работа на Cashway.bg след трансформацията от миналата година?

Разбира се, основната концепция на услугата ни се запазва и конкретно предоставянето на кешбек при покупки от нашите партньори. Нашата основна цел с лансирането на новата платформа под името Cashway.bg бе да подобрим потребителското преживяване и да осигурим интуитивност и още повече удобства за нашите текущи и бъдещи клиенти. Днес те имат възможност за много по-бързо получаване на кешбек. Преди отнемаше до 2 дни, за да се отчете кешбек в даден профил, а сега това става за минути. Освен това на разположение за потребителите са много нови методи за получаване на натрупаните средства и значително улеснен процес.

Инвестирахме близо 130 000 лв. собствени средства за новата платформа и смятаме, че тази инвестиция вече ни се отплаща. За по-малко от 1 година до момента имаме 4 пъти ръст на приходите и двойно увеличение на потребителската база.

- Какъв е потенциалът за развитие на пазара на услугата, която предлага Cashway.bg? В каква посока са плановете Ви за разрастване и включват ли и излизане на външни пазари?

Потенциалът за развитие е голям въпреки по-малкия пазар в България. Значителните ръстове на онлайн търговията и появата на все по-голяма конкуренция между онлайн търговците очертават голям потенциал за развитие на услуги като нашата. Все повече търговци ще търсят нови канали за промотиране на бизнеса си, а все повече потребители от своя страна ще проучват опции за умно и изгодно пазаруване. Относно плановете ни за развитие мога да споделя, че краткосрочно целим да увеличаваме постоянно потребителската си база чрез инвестиции в маркетинг и лансирането на няколко успешни програми за препоръки. Дългосрочно движим 2 големи проекта, които включват разширяване на услугата ни във физически обекти и излизането ни на външни пазари. Работим над иновативна технология, която ще позволи на физическите търговци да използват платформата ни без никакви интеграции и усилия. За клиентите ще е нужно само да регистрират банковата си карта и да плащат с нея, за да трупат кешбек. С тази стъпка искаме да превърнем Cashway.bg не само в кешбек портал при онлайн пазаруване, а в дестинация номер 1 за всеки, който иска да пазарува изгодно навсякъде.

Относно излизането на външни пазари - планираме да бъдем максимално локални за разлика от повечето бизнеси и конкретно подобни кешбек услуги, които търсят бързо излизане на много чужди пазари. Стъпвайки на чужд пазар, нашата цел е да вложим достатъчно време, усилия и ресурси, за да се адаптираме към спецификата на конкретна страна и да изградим силни локални партньорства. Това ще ни позволи да изградим по-бързо лоялна аудитория и да завземем лидерските позиции. Като начало имаме интерес към Гърция и Румъния, както и още няколко страни от Източна Европа, където електронната търговия има силни темпове на растеж в последните години.

За тези проекти вероятно ще търсим и външно финансиране, което ще ни позволи да реализираме темповете на растеж много по-бързо. Предстои да действаме в посока преговори съвсем скоро и сме отворени за разглеждане на всякакви инвестиционни предложения.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ