Google прекратява договори с големи китайски рекламодатели

Google прекратява договори с големи китайски рекламодатели

На 27 октомври интернет гигантът Google ще прекрати договорите си със седем ключови доставчици на реклама в Китай. Причината не се оповестява. Вероятно за вземането на решението са "допринесли" проблемите с цензурата, които имаше глобалната търсачка в Китай и доминирането на местен конкурент, което принуди рекламните брокери да занижат силно тарифите за Google.

„Надяваме се да намерим нови агенти, с които да си партнираме, за да осигурим дори по-добра услуга на рекламодателите“, заяви за „Ройтерс“ говорителя на Google, Синди Куин.

В понеделник Credit Suisse изчисли, че през 2009 г. седемте дистрибутора на реклама са донесли на компанията 1.5 млрд. юана или 226 млн. долара в годишния й доход, което е около 40% от китайските й приходи.

Прекратяването на договорите внуши несигурност на пазара в Китай и доведе до намаляването на придобиване на клиенти на Google в страната. Много интернет потребители в Китай предпочитат местната търсачка Baidu, вместо Google. Baidu обхваща 70% от пазара на онлайн търсене в страната.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойко Борисов: Вече нямаме мнозинство за правителство, ГЕРБ, ИТН и БСП са малцинство със 100 депутати
Гърция поиска помощ от ЕС в борбата с горските пожари
Времето: Непосилна жега от 37-42 градуса, а привечер - гръмотевици
Проект: Здравните кабинети в детски градини и училища с нови изисквания и дейности
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
Меси получи наказание за отказа да играе в Мача на звездите в САЩ
Неработещи климатици и работа навън са най-честите сигнали за опасни условия на труд в жегата към Инспекцията по труда
Тръмп настоя за прекратяване на огъня между Камбоджа и Тайланд