JPMorgan Chase разработва конкурент на Apple Pay

JPMorgan Chase разработва конкурент на Apple Pay

JPMorgan Chase разработва конкурент на Apple Pay

JPMorgan Chase обяви, че скоро ще стартира собствен конкурент на Apple Pay, който ще позволява на потребителите да извършват плащания в търговски обекти чрез своите смартфони, пише Reuters. Банката вече е спечелила подкрепата на голям брой търговци.

Най-голямата американска финансова институция ще се възползва от широката употреба на смартфони, за които много експерти вярват, че ще се превърнат в предпочитан начин за плащане за всичко – от мляко и яйца в супермаркета, до коли под наем.

Компаниите, които намерят начин да убедят потребителите да спрат да вадят кредитни и дебитни карти от портфейлите си и да започнат да плащат с мобилните си устройства, ще печелят огромни суми, прибирайки процент от трилионите долари, които клиентите харчат годишно.

На този пазар все още липсва категоричен лидер. Според банката, нейното смартфон приложение – Chase Pay – има едно основно предимство – огромният брой търговци, привлечени към проекта.

Търговците в рамките на Merchant Customer Exchange, генерират над $1 трилион от продажби всяка година и разполагат с над 100 000 обекта. Конкуренти като Apple Pay обаче срещат трудности в опитите да ги убедят да приемат техните плащания. През юли Reuters интервюира Топ 100 на американските търговци и открива, че 2/3 от тях не смятат да приемат Apple Pay тази година.

От Chase са успели да сключат споразумение с Merchant Customer Exchange, обещавайки да орежат разходите на търговците. Всеки път, когато потребител плати с карта, търговецът плаща на банките или мрежите за кредитни карти за извършване на транзакцията. Банката е склонна да приеме по-ниски такси за транзакциите с Chase Pay и се надява да компенсира разликата с по-големия обем на мрежата.

„Цените ще ни помогнат да разраснем бизнеса си, а ние ще им предложим по-добри цени", казва Гордън Смит, изпълнителен директор на потребителския бизнес на банката.

Според Дейвид Робъртсън, издател на Nilson Report, който проследява бизнеса с пластики, офертата на JPMorgan е от значение за играчите в индустрията заради огромния брой на картодържатели и клиенти на банката.

„Важен е мащабът, а Chase е титан“, обяснява Робъртсън.

Chase Pay обещава и по-надеждна защита, която стана особено важна след хакерските атаки, които засегнаха Target Corp и Home Depot.

Отначало услугата Chase Pay ще е достъпна само за клиентите, които вече имат кредитни, дебитни или предплатени карти на Chase. Понастоящем броят на тези карти в САЩ е 94 милиона. Приложението ще е съвместимо както с iOS, така и аз Android смартфони.

Банката ще продължава да работи с Apple Pay дори след стартирането на конкурентната услуга. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ