Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|НАП разширява списъка на стоките с висок фискален риск

От 1 май влиза в сила заповед на министъра на финансите, с която се допълва Списъка със стоки с висок фискален риск (СВФР), съобщиха от НАП. В него ще бъдат включени строителни материали; нови и употребявани пътни превозни средства; части и принадлежности за автомобили; торове.
Добавянето им към списъка означава, че от тази дата превозите на тези стоки трябва да се декларират предварително чрез електронна услуга на НАП „Предоставяне на уникален номер за превоз на стоки с висок фискален риск при предварително деклариране на стоки“. Според нормативните правила, на задължително предварително деклариране подлежат данните за превози на СВФР, извършвани с транспортни средства с товароносимост над 3,5 т., които започват от територията на друга държава членка на ЕС и завършват на територията на страната; започват от територията на България и завършват в друга държава членка на ЕС; започват от територията на трета страна и завършват на територията на страната - след приключване на митническия режим, както и доставки/превози в България
Причината за разширяването на списъка е, че след наблюдения и анализ на риска, направени през последните няколко години от НАП, е установено, че тези стоки се използват често в схеми за данъчни измами. При търговията с тях или не се попълват коректно документите за сделката, или те липсват изцяло. По този начин не се отчитат приходи и/или неправомерно се завишават разходи, което пък води до невнасяне на данъци, източване на ДДС чрез вериги от фиктивни сделки и други нарушения.
Ключови думи
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Джо Байдън и Камила Харис влязоха в сблъсък на тема здравеопазване в дебат на демократите
Политика |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.