Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nokia продаде Vertu
Финландският производител на мобилни телефони, Nokia се раздели с най-скъпото си – луксозният бранд Vertu като продаде 90% от акциите му на шведския инвестиционен фонд EQT IV.
Марката в премиум категорията е известна с моделите си, изработени от злато, платина и други благородни и висококачествени метали. Средната стойност на един телефон Vertu e около 5 хил. евро. Основаната през 1998 г. във Великобритания компания бе изцяло под разпореждането на Nokia, като на практика всички суперлуксозни модели бяха разработвани на базата на телефони и смартфони на Nokia с морално остарялата вече операционна система Symbian. Според добре запознати със сделката източници бъдещите смартфони Vertu ще работят с Android.
Продажбата на бранда е част от преструктрурирането на компанията, което ще й и позволи да се освободи от 10 хил. служители. „Ройтерс” припомня, че оперативните загуби на Nokia за третото тримесечие на тази година са в размер на 780 млн. евро. В същото време анализатори на агенция Bloomberg оцениха Vertu на €200 млн. и коментираха, че парите от сделката "ще стигнат за функционирането на Nokia през следващите три седмици."
Vertu ще запази името си след сделката, а начело на компанията ще застане Анси Ваньоки, работил в Nokia почти 20, последните няколко от които като вицепрезидент. Той подаде оставка след появата на Стивън Елъп.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Цитат на деня
Цитат на деня |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |На днешната дата, 1 ноември. Ден на народните будители
На днешната дата |Истински късмет: Рибар, търсещ червеи, се натъкна на монети от Средновековието
Любопитно |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.