"Търкиш еърлайнс" иска пълен контрол върху "СънЕкспрес"

Търкиш еърлайнс иска пълен контрол върху СънЕкспрес

Турският превозвач "Търкиш еърлайнс" (Turkish Airlines) иска да ускори разрастването си и се опитва да купи дела на "Луфтханза" (Lufthansa) в "СънЕксперс" (SunExpress), където двете компании имат равни дялове. Германците обаче се противопоставят, убедени в потенциала на авиокомпанията. "СънЕксперс" (SunExpress), която извършва полети предимно към туристически дестинации, рискува да създаде известни търкания между своите собственици, пише италианското издание "Кориере дела сера".

"Луфтханза" обаче не е съгласна с този ход, тъй като смята, че може да продължи да се възползва от добрите резултати на "СънЕксперс", съобщават пред италианското издание два турски източника, запознати с разговорите.

Цифрите

През 2024 г. "СънЕксперс" е отчела приходи от 2,2 милиарда долара, нетна печалба от 164 милиона евро като са превозени 15 милиона пътници, пише БТА. Флотилията - микс от "Боинг 737" (Boeing 737)  737 Макс (737 Max) и "Еърбъс Ей 320" (Airbus A320) - включва 88 самолета, като са поръчани 45 самолета, а още 45 могат да бъдат купени, ако се вземе такова решение.

Индустриалният план на превозвача, който започва да лети през 1990 г., е да увеличи броя на самолетите до 150 до 2033 г.

Оценките

Общата стойност на "СънЕксперс" е около 2,5 милиарда долара, според източниците. "Търкиш еърлайнс" - приключила 2024 г. с печалба от 2,4 милиарда долара - би трябвало да изплати на "Луфтханза" поне 1,25 милиарда долара, без да се включват евентуални "бонуси".

Не е ясно дали турската авиокомпания е направила официално предложение, но според източниците темата е обсъждана "неведнъж" с германците, които са отхвърлили идеята да се откажат от инвестицията. Както "Луфтханза", така и "Търкиш еърлайнс" са отказали да коментират информацията пред италианското издание.

Турските планове

"Търкиш еърлайнс", базирана в Истанбул, държи да разшири своя бизнес обхват, според източниците. Компанията иска да интегрира "СънЕксперс" възможно най-скоро, за да се възползва от всички пазарни възможности между Европа и Близкия изток (като използва по-ефективно и дъщерната си компания "ЕйДжет" -AJet). Турският авиопревозвач цели да се възползва и от повторното отваряне на сирийското въздушно пространство, тъй като новото правителство на Сирия е в отлични отношения с Анкара.

Инвестицията в Испания

В момента "Търкиш еърлайнс" се стреми да инвестира повече и в други авиолинии, както вече е решила да направи с испанската "Еър Еуропа" (Air Europa) - много силна в полетите до Южна Америка - като се готви да инвестира 300 милиона евро за дял от 26 на сто в авиокомпанията. Сред акционерите е и Ай Ей Джи IAG (групата, която контролира "Бритиш еъруейс" - British Airways, "Ибериа" - Iberia, "Ер Лингус" -Aer Lingus и "Вуелинг" - Vueling) с дял от 20 на сто.

Влизането на "Търкиш еърлайнс" в "Ер Еуропа" става именно "за сметка" на "Луфтханза", която също проявяваше интерес.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Деница Сачева: Следващата седмица ще има нов Съвет за тристранно сътрудничество, на който вероятно ще бъдат обсъдени всички параметри на бюджета
ДНК разкрива какво наистина е убило армията на Наполеон
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
Великобритания изпраща военни експерти и техника на Белгия за борба с дронове
Основните храни и плодове у нас поскъпват, докато зеленчуците поевтиняват
Кристалина Георгиева: С еврото България ще привлича повече инвестиции
Китай временно облекчава ограниченията за износ на чипове на Nexperia за гражданска употреба