Tesco напуска японския пазар

Tesco напуска японския пазар

Tesco обяви, че възнамерява да продаде бизнеса си в Япония, след осем години опити да пробие на местния пазар, предава BBC.

Фирмата е собственик на 129 малки магазина в по-големите квартали на Токио, половината от които са печеливши. "Стигнахме до заключението, че не можем да изградим достатъчно мащабен бизнес", каза главният изпълнителен директор на компанията Филип Кларк. Япония е най-малкият пазар от общо 13-те пазара, на които оперира международната компания Tesco. Според анализатори решението ще пренасочи вниманието към губещите бизнеси на фирмата в САЩ.

Tesco, за първи път стъпи на японския пазар през 2003 г. с придобиването на мрежата от магазини C2, която притежава 78 обекта.

Въпреки разширяването на нейната верига, фирмата се изправи пред постоянни загуби. Компанията се изправи пред ново предизвикателство след като през февруари - преди земетресението - продажбите в Япония паднаха с 8,1% спрямо година по-рано.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
Тръмп: Си Цзинпин ще възобнови износа на редкоземни минерали за САЩ
Регулаторите подписаха споразумение срещу спекулата преди въвеждането на еврото у нас
КЕВР предлага поскъпване на тока и парното с 5% от следващия месец
България е на четвърто място по икономически растеж в ЕС
Слънце до обяд, следобед - облаци и превалявания