Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Volkswagen плаща 193 млн. паунда обезщетение за скандала „дизелгейт”
Volkswagen трябва да плати 193 млн. британски лири на повече от 90 000 шофьори в Англия и Уелс след споразумение с Върховния съд по скандала „дизелгейт”, който избухна през 2015 г. и предизвика съдебни спорове в няколко страни. Това съобщи ВВС News.
Германският производител отново се извини на клиентите за манипулирания софтуер, който съдържаше устройство да измама, което намалява вредните емисии при тестване, за да докаже ,че автомобилите са сертифицирани и отговарят на стандартите на ЕС за замърсяване, когато в действителност отделят до 40 пъти повече от разрешеното количество азотен диоксид.
Компанията обяви, че предприема мерки за възстановяване на доверието.
Групата вече е изплатила повече от 30 млрд. евро (26 млрд. британски лири) по целия свят. Те включват глоби, обезщетения, граждански споразумения и схеми за обратно изкупуване.
Volkswagen призна, че софтуерът в 11 милиона превозни средства по целия свят, включително почти 1,2 милиона в Обединеното кралство, е бил манипулиран.
Около 91 000 шофьори в Англия и Уелс, представлявани от няколко юридически фирми, предприеха действия срещу VW, както и неговите дъщерни дружества Audi, Seat и Skoda. В колективния иск, който е най-големият предявен някога в Обединеното кралство, те твърдят, че са подведени от компанията с оценките за устойчивост на автомобилите.
Искът трябваше да се гледа през януари 2023 г. В отговор Volkswagen прие, че споразумението е „най-разумният начин на действие в търговската мрежа”. В изявление компанията още веднъж се „извинява искрено на своите клиенти за софтуера на два режима, инсталиран в автомобилите EA189. Volkswagen Group ще продължи да работи за възстановяване на доверието на техните клиенти в Англия и Уелс."
Според Филип Хаарман, главен правен директор на Volkswagen AG, споразумението е "друг важен крайъгълен камък, тъй като групата продължава да върви отвъд събитията, довели до септември 2015 г.".
Дейвид Уитмор, главен изпълнителен директор на Slater and Gordon, която представлява около 70 000 от ищците, посочи, че решението „избягва необходимостта от дълъг, сложен и скъп процес на изпитание и ние сме щастливи, че постигнахме това споразумение за нашите клиенти в резултат на груповите действия“.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.