"Зелената красота", която може да спаси света

Зелената красота, която може да спаси света

"Зелената красота", която може да спаси света

За много бизнеси по света постигането на целите за въглеродна неутралност е сериозно предизвикателство, в което нерядко са изправени пред избора да се откажат от част от производствата си. Световният лидер в индустрията за красота L'Oréal обаче показва, че зелената трансформация може да върви ръка за ръка с развитието и растежа на бизнеса. Философията за "зелената красота" е залегнала в ДНК-то на дългосрочната стратегия на компанията за устойчиви бизнес практики.

Над 65% от всички обекти на козметичния гигант под чиято шапка са над 36 утвърдени и престижни марки вече са въглеродно неутрални. В същото време производството на Групата бележи ръст с цели 45%.

„В момента голяма част от нашите ресурси са насочени в борбата с изменението на климата, и за да допринесем максимално тук, ние имаме ясно разписан план как да гарантираме, че всички наши дейности са в хармония с планетарните граници, опазването на природата и грижата за общностите. Това е фундаменталната философия, която ръководи нашата програма „L'Oréal за бъдещето“, сподели Ана Панайотович, мениджър на проекта „L'Oréal за бъдещето“ за региона Adria-Balkan на специално събитие в София.

„L'Oréal за бъдещето“ е най-амбициозната програма на L’Oréal досега в сферата на устойчивостта. Тя е създадена през 2020 г. като следващ етап на първата програма за устойчиво развитие на компанията „Споделяме красотата с всички“. Програмата е основана на ключови цели с краен срок до 2030 г. за трансформиране на дейностите на компанията към все по-устойчив бизнес модел и принос за решаване на предизвикателствата, пред които е изправен светът. За да ги постигне, L'Oréal прилага програмата си във всяка страна, в която присъства, включително и в България, където компанията реализира няколко важни местни екологични и социално отговорни проекта. Компанията работи едновременно по четири направления - климат, вода, биоразнообразие и природни ресурси, а сред ключовите ѝ постижения до момента във всяко от тях са:

  • 91% намаление на емисиите на въглероден диоксид от заводите и дистрибуторските центрове на L’Oréal в сравнение с 2005 г. В резултат на това към момента Групата разполага със 110 въглеродно неутрални обекта
  • 53% по-малко количество вода, използвана в заводите и дистрибуторските центрове спрямо 2005 г., чрез иновативни методи и фабрики с воден цикъл
  • 97% от новите или обновените продукти са с подобрен екологичен или социален профил, което означава, че са с екодизайн. Само през миналата година подадените от L’Oréal патенти в тази насока са 561.
  • 61% от натуралните съставки в продуктите са на биологична основа или произхождат от минерали, налични в изобилие
  • Рециклиране на 94 230 тона материали през 2022 г., насърчавайки кръговата икономика и минимизиране на отпадъците.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ